Gå til innhold

Tror du utenomjordiske har besøkt Jorden?


Anbefalte innlegg

Topic sier alt. Til Moderator, lag gjerne en poll.

 

 

Jeg er først ut.

 

Mitt svar er klart Nei!

Finnes ikke et eneste et klart bevis for at vi har noen sinne blitt besøkt av noen skapninger fra utenfor Jorden. Ikke noen gang i historien har en episode angående dette temaet vært værdig en førsteside i en større avis eller brakt oss ekstra nyhetssendinger. Det som noen folk tolker som UFO`er fra fjerne himmelstrøk, er det moderne menneskets tusser og troll.

 

Alle bevis vi har per dags dato tilsier at vi er alene i dette uendelige universet. Finnes ingen bevis for at vi deler universet med noen andre enn de som er på denne kloden.

 

Synspukter her takk.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En venn av meg er ganske inne i en del urban legends. B.l.a kornsirkler. De er for nøyaktige til at mennesker skulle ha trampet dem ut, de er såpass landsomfattende at om en organisasjon sto bak ville de bli oppdaget med en gang. Det er ingen naturlig forklaring på det :ermm:

 

Tror også jeg har lest at noen mikroorganismer kom til jorda på en komet for noen millioner år siden. Har ikke noe i mot aliens egentlig. bare de kommer i fred :D

Lenke til kommentar
En venn av meg er ganske inne i en del urban legends. B.l.a kornsirkler. De er for nøyaktige til at mennesker skulle ha trampet dem ut, de er såpass landsomfattende at om en organisasjon sto bak ville de bli oppdaget med en gang. Det er ingen naturlig forklaring på det  :ermm:

 

Tror også jeg har lest at noen mikroorganismer kom til jorda på en komet for noen millioner år siden. Har ikke noe i mot aliens egentlig. bare de kommer i fred  :D

9232361[/snapback]

 

 

har sett masse programer om dette med kornsirkler.. noen mener at det er utemomjordiske mens andre vitenskaplige programer sier det er mensker som lager disse.. selv trur jeg at det er mensker!

Lenke til kommentar
Alle bevis vi har per dags dato tilsier at vi er alene i dette uendelige universet. Finnes ingen bevis for at vi deler universet med noen andre enn de som er på denne kloden.

9228619[/snapback]

Er ikke vi bevis nok?

Livet på jorden må ha kommet fra et sted, og for meg er det bra nok bevis for at vi umulig kan være alene i rommet.

 

Har de ikke funnet noe som kan være vann på mars?

Har de ikke funnet en planet(er?) som ligner såpass på jorden, og har atmosfære til å kunne inneholde liv?

osv...

 

Vi har enda ikke funnet noen levendes organismer ute i rommet enda. Det lengste vi har kommet med mennesker er månen, og mars er neste stopp.

Men vi har kommet et stykke ut i solsystemet med div sattelitter og sånne ting.

Vi er ikke blitt noen ordentlige romfarere enda.

 

kanskje menneskeheten dør ut, før vi noen gang vil møte fremmed liv, ivvertfall intelligent. Kanksje det er aliens her allerede.

 

Om fremmede har besøkt jorden er vel ikke godt å vite.

Det er mange som påstår at de har vert bortført av utenomjordiske, og det er mange som mener de har sett en UFO. Er alle disse gale? eller har synsforstyrrelser? har folk som sier de har blitt bortført av aliens spist for mye sopp?

 

Vi har ingen beviser for at fremmede ikke har besøkt oss, ikke det motsatte heller. Du må også huske på at utenomjordiske kan ha kommet ned med romskip, og plantet livet.

 

Nå er det is, så jeg må gå ;)

Lenke til kommentar
Hadde de noen forklaring på hvordan kornsirklene ble laget da? Eller bare mener de det er mennesker fordi de ikkje tror på aliens?

9232446[/snapback]

 

 

ja dem forklarte å dem gjorde det, så kjørte dem opp med et hellkopter å vips.. en stor å fin kornsirkel! har sett mange sånn programer på descovery

 

@V-by

 

joda.. men husk at vær enkelt stjerne du kan se med det blåte øye er en SOL.. å det er garantert planeter rund den sola.

 

desuten finnes det MASSE galaxer osv... det er så stort at ja hva kan man si?

Lenke til kommentar

-Det tar mange tusen år å dra til nermeste stjerne med lysets hastighet. Og det finnes ikke planeter som kan holde liv ved våres nermeste stjerne.

 

-Greit, det kan finnes liv i universet, men det vil ta titusenvis av år før vi finner det.

 

-Kornsirkler er et patetisk måte å prøve å få oppmerksomhet på.

 

-Liv kan oppstå av seg selv, når vi snakker milliarder av år kan det til slutt skje en tilfeldighet som skaper liv(under riktige forhold). Og liv kan ja, komme i form av mikro organismer o.l med meteorer osv.

 

-Hadde folk brukt tiden sin på å finne opp plasma og fusjon så vi kan reise i universet, isteden for å lage kornringer med traktoren og ta "ufo" bilder hadde vi kansje kommet noe sted og funnet noe.

 

-Siden noen her tror på ufo'er og sånn tror dem sikkert på spøkelser også.

Mennesket er en maskin, som data'en du har hjemme, bare at mennesket er utrolig mye mer avansert. Det finnes ikke sjel, ikke liv etter døden, og iallefall ikke spøkelser. Alt kan forklares med matte, til og med hjernen til et menneske, hadde vi bare hatt nok teknologi til å skrive den formelen.

 

-definisjonen på liv finnes egentlig ikke, noe som reproduserer seg kan vi lage med stål og jern. Vi vet ikke hva som finnes andre steder, hvis jern smeltet et sted i universet, og tilfeldighvis blir til en maskin som kan lage kopier av seg selv. er ikke det liv? :).

 

-men det verste jeg vet er religion, mennesker som kaster bort livet med å tro på eventyr.

 

Sporet litt av her men hadde mye på hjertet.

 

Mvh en som studerer vitenskap

Lenke til kommentar
-Det tar mange tusen år å dra til nermeste stjerne med lysets hastighet. Og det finnes ikke planeter som kan holde liv ved våres nermeste stjerne.

9232627[/snapback]

 

 

Mener at det er 4,22 lysår til nermeste stjerne.

9232683[/snapback]

 

Sorry, leser fra bladet sience, ikke til nermeste stjerne. men til nermeste stjerne som er lik den i våres eget sol system.

 

Til nærmeste stjerne er det omtrent 240 000 ganger (422 lysår) lenger enn til Sola, det er en rød dverg ved navn Proxima Centauri

 

det vil fremdeles ta tusenvis av år å dra til nermeste stjerne, da vi ikke kan nå lys hastighet, eller 1/100 av den hastigheten.

 

galaksen vår inneholder foresten flere hundre milliarder stjerner. Og det finnes mer enn hundre milliarder galakser. Og mer til bortenfor det sannsynligvis. Er noe å tenke på :)

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
-men det verste jeg vet er religion, mennesker som kaster bort livet med å tro på eventyr.

9232627[/snapback]

 

Religion har med Tro og gjøre!

 

Faktum er at man må ha tro om man tror at det finnes liv pa andre steder en jorden, fordi alt vi vet tilsier at det IKKE gjør det og da har man eventuelt bare troen igjen her også.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Livet på jorden må ha kommet fra et sted, og for meg er det bra nok bevis for at vi umulig kan være alene i rommet.

9232436[/snapback]

 

Hvorfor må livet på jorden kommet fra et annet sted? Ingenting som tilsier at livet må ha oppstått en annen plass en på denne planeten. Om livet på jorden kom fra en annen planet, hvordan kom da livet til den planeten, og den før der, og der.........?

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
-men det verste jeg vet er religion, mennesker som kaster bort livet med å tro på eventyr.

9232627[/snapback]

 

Religion har med Tro og gjøre!

 

Faktum er at man må ha tro om man tror at det finnes liv pa andre steder en jorden, fordi alt vi vet tilsier at det IKKE gjør det og da har man eventuelt bare troen igjen her også.

9233527[/snapback]

 

 

Poenget mitt var at religion var eventyr.

Vi "må" ikke ha tro, jeg har ikke noe tro. og kommer ikke til å ha det heller

Lenke til kommentar
Livet på jorden må ha kommet fra et sted, og for meg er det bra nok bevis for at vi umulig kan være alene i rommet.

9232436[/snapback]

 

Hvorfor må livet på jorden kommet fra et annet sted? Ingenting som tilsier at livet må ha oppstått en annen plass en på denne planeten. Om livet på jorden kom fra en annen planet, hvordan kom da livet til den planeten, og den før der, og der.........?

9233559[/snapback]

Jeg aner da ikke hvordan livet oppsto, så det kan du bare glemme å få vite av meg ;)

 

Livet på jorden oppsto i vannet, så kanksje det er vannet som skapte livet, sammen med en meteor som kanskje inneholdt den sisste ingrediensen til å skape liv.

 

Kanskje liv ble dannet akkurat lenge nok etter big bang, slik at det greide å overleve, og deretter har spredd seg utover med lange mellomrom i universet, og en meteor med liv på landet på jorden...

Lenke til kommentar
-men det verste jeg vet er religion, mennesker som kaster bort livet med å tro på eventyr.

9232627[/snapback]

 

Religion har med Tro og gjøre!

 

Faktum er at man må ha tro om man tror at det finnes liv pa andre steder en jorden, fordi alt vi vet tilsier at det IKKE gjør det og da har man eventuelt bare troen igjen her også.

9233527[/snapback]

 

 

Poenget mitt var at religion var eventyr.

Vi "må" ikke ha tro, jeg har ikke noe tro. og kommer ikke til å ha det heller

9233750[/snapback]

 

Hva jeg mener er, at det er like mye "eventyr" som du kaller det, å tro på en gud som å tro på at det finnes aliens der ute.

Lenke til kommentar
Hva jeg mener er, at det er like mye "eventyr" som du kaller det, å tro på en gud som å tro på at det finnes aliens der ute.

9233836[/snapback]

Det er vel heller slik at gud er et større "eventyr".

 

Og det kommer helt ann på hva man mener med aliens. mener man intelligent liv? mener man "dumt" liv?

Lenke til kommentar
Hvorfor må livet på jorden kommet fra et annet sted? Ingenting som tilsier at livet må ha oppstått en annen plass en på denne planeten. Om livet på jorden kom fra en annen planet, hvordan kom da livet til den planeten, og den før der, og der.........?

 

Det er noe som tilsier, noe her... Det er evolusjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...