Noiz Skrevet 7. august 2007 Skrevet 7. august 2007 hei eg har lasta ner dev C++ , menhar aldri programert før.. noen tips til å begynne?
krigun Skrevet 7. august 2007 Skrevet 7. august 2007 hei eg har lasta ner dev C++ , menhar aldri programert før.. noen tips til å begynne? 9226010[/snapback] Kanskje lese litt om C++ på nettet, evt følge en tutorial eller to?
krigun Skrevet 7. august 2007 Skrevet 7. august 2007 `noen linker.. helst på norsk 9226073[/snapback] Vet ikke om jeg ville ha lært programmering på norsk, noen ord og utrykk blir bare forvirrende oversatt og bidrar til ting blir vanskeligere å lære. Mesteparten av det som er interessant å lese om de mest brukte programmeringsspråk vil du finne på engelsk. I'm Feeling Lucky (Google): http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/
Noiz Skrevet 7. august 2007 Forfatter Skrevet 7. august 2007 har lagt min førtste source code no.. so compila eg den , men når eg runa den kom da at eg ikkje hadde compila den.. ka e galt?
JAPCU Skrevet 7. august 2007 Skrevet 7. august 2007 (endret) Kan du forklare det litt nærmere? Kopier meldingene fra Dev-c++ vinduet inn her. Hva er koden du prøver å kompilere? Edit: Trykker du på riktig knapp? F9 er for å kompilere og kjøre. Endret 7. august 2007 av JAPCU
Noiz Skrevet 7. august 2007 Forfatter Skrevet 7. august 2007 // Min første c++ code #include <iostream> using namespace std; int main () { count << "Hello me"; return 0; } det er koden
Jaffe Skrevet 7. august 2007 Skrevet 7. august 2007 Se nr. 6 her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=448903
Mr. K Skrevet 8. august 2007 Skrevet 8. august 2007 (endret) Prøv dette: #include <iostream> using namespace std; int main () { cout << "Hello me"<<endl; system("PAUSE"); return 0; } Med mindre det var en skrivefeil, så har du skrevet count istedefor cout. Endret 8. august 2007 av double-a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå