Gå til innhold

FJernkontroll til powerpointpresentasjon


Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette, så moderator må bare flytte den dersom den ikke passer inn her.

 

Jeg kommer til å være kurs-og konferanseansvarlig på et hotell og i den forbindelse har vi 4 videokanoner som er fastmontert i storsalen på hotellet. Har blitt spurt mange ganger om det går an å bruke fjernkontrollen til videokanonene til å fjernstyre powerpoint (frem og tilbake), men jeg har alltid sagt nei, man må gjøre det manuelt på laptop'en.

 

Så spørsmålet mitt er, går dette virkelig an? Er det en felles IR-kode til dette fra "alle" fjernkontroller til videokanoner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette, så moderator må bare flytte den dersom den ikke passer inn her.

 

Jeg kommer til å være kurs-og konferanseansvarlig på et hotell og i den forbindelse har vi 4 videokanoner som er fastmontert i storsalen på hotellet. Har blitt spurt mange ganger om det går an å bruke fjernkontrollen til videokanonene til å fjernstyre powerpoint (frem og tilbake), men jeg har alltid sagt nei, man må gjøre det manuelt på laptop'en.

 

Så spørsmålet mitt er, går dette virkelig an? Er det en felles IR-kode til dette fra "alle" fjernkontroller til videokanoner?

9220912[/snapback]

 

Det finnes jo fjernkontroller til bærbare pc'en som kan brukes. Da må signalet fra fjernkontrollen gå direkte til maskinen. Så da må du ha maskinen i nærheten ihvertfall.

Om du kjøper tv-kort. så får du også med en fjernkontroll, men jeg er litt usikker på om den vil fungere på f.eks powerpoint.

Lenke til kommentar

Jeg holdt mange foredrag i vår semesteret og kan trygt anbefale deg den Logitech Presenter saken. Fungerer utrolig bra!

 

Har gode egenskaper som:

- Laserpeker

- Nedtelling av tid med vibreringsalarm

- mulighet for å gjøre skjermen svart (F5) tast (om du må svare på noe som ikke har noe med sliden du har oppe og gjøre).

- Styring av lyd

 

Løp/klikk og kjøp :thumbup:

 

Edit: Bare for å oppklare en ting her for trådstarter, så styres en presentasjon fra en PC og ikke en videokanon (den viser bare bilde fra pc'n)

Endret av Nero Burningwr00m
Lenke til kommentar
Jeg holdt mange foredrag i vår semesteret og kan trygt anbefale deg den Logitech Presenter saken. Fungerer utrolig bra!

 

Har gode egenskaper som:

- Laserpeker

- Nedtelling av tid med vibreringsalarm

- mulighet for å gjøre skjermen svart (F5) tast (om du må svare på noe som ikke har noe med sliden du har oppe og gjøre).

- Styring av lyd

 

Løp/klikk og kjøp  :thumbup:

 

Edit: Bare for å oppklare en ting her for trådstarter, så styres en presentasjon fra en PC og ikke en videokanon (den viser bare bilde fra pc'n)

9221617[/snapback]

 

Hehe, ja, jeg vet det, men er så rart, er så mange foredragsholdere som mener at man kan bruke fjernkontrollen til videokanonen på dette.

 

Takker for svar, folkens! Ser genial ut den Logitechsaken!

Lenke til kommentar

For å oppklare ytterligere: (eventuelt skape mer forvirring)

 

Enkelte videokanoner har mulighet for en ekstra tilkobling til pc. Jeg har sett dette med PS/2 kabel. Da kan videokanonens fjernkontroll brukes til å gå frem og tilbake i presentasjonen.

 

Men som andre har sagt, gyromus eller egne presentasjonsverktøy er nok å foretrekke.

Lenke til kommentar
For å oppklare ytterligere: (eventuelt skape mer forvirring)

 

Enkelte videokanoner har mulighet for en ekstra tilkobling til pc. Jeg har sett dette med PS/2 kabel. Da kan videokanonens fjernkontroll brukes til å gå frem og tilbake i presentasjonen.

 

Men som andre har sagt, gyromus eller egne presentasjonsverktøy er nok å foretrekke.

9222280[/snapback]

 

Og dette er sikkert i auditorier der alt står fast, til og med datamaskinen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...