Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen reagerer ikke


Anbefalte innlegg

Hei.

her om dagen fant jeg ut at maskinen hadde problemer med avkjøling, derfor tenkte at hull i kabinettet ville gjøre susen. jeg kontaktet en lokal data butikk som foreslo at jeg skulle innstalere en spesiell vifte til 400kr, men det er jo altfor dyrt så jeg kjøpte heller en stor vifte på Expert som vanligvis brukes til å avkjøle større rom osv.

Jeg tok altså ledningene fra vifta jeg kjøpte på Expert teipa de sammen med de andre ledningene som går til de andre viftene rundt om i maskinen..

Det sa paff, og nå reagerer den ikke på noe..

En kamerat av meg som er mekaniker mente jeg skulle prøve å starte den med et kraftig støt, jeg tviler på det for jeg anser jo meg selv som ganske datakyndig.

Noen andre som har opplevd det samme?

Ville vært greit med noen tips før jeg gikk videre.

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bordvifte er beregnet for 230V vekselstrøm.

 

Vifter i en pc skal ha 12 V likestrøm.

 

Om du kobla de sammen kortslutta du sikker hele strømforsyninga.

 

Du skal IKKE starte den med noe strømsjokk. Det er ikke et hjerte som har stoppa.

 

Har litt vanskelig for å ta dette innlegget seriøst. I såfall er det helt vilt at du i det hele tatt prøver. De 400kr for en ordentlig pc vifte blir nok mye billigere. Du er nok ikke så kyndig i mine øyne.

 

En annen ting, en pc vifte er børsteløs, så den ikke skal lage elektromagnetisk støy som kan gi støy på lydkort osv.

Endret av sesteen
Lenke til kommentar

Hei. Snakk om å være tjukk i hodet da. Jeg trodde da folk hadde overflod av vanlige stikkontakter jeg :p, man skal da for alt i verden slippe å bruke en Strømforsyning på imellom 530 og 850 watt for å starte en Bordvifte :p. En ting jeg kom til å spekullere på nå. Hvordan i all verden klarte du å få kobla Bordvifta til PC`en? Hvilke ledninger kobla du og hvordan. At man har fagbrev i Data, kan sikkert være riktig, men ikke i datatenikk, hehe, og iallefall IKKE om du er så dum.

Høres ut som en litt morsom historie dette og det er nesten ikke til å tro at det faktisk har skjedd. hehe. Er man så korka at man gjør sånn ting så fortjener man ikke noen framtid forran datamaskina.

 

Men fortsatt er jeg intressert i å vite hvordan dette gikk til.

 

Og jeg kan nok med 99% sikkerhet si at det ikke er noen andre som har opplevd det samme :p. Husk at det mangler en prosent her nå da.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...