Gå til innhold

Hva er din leveringstid fra Dell?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Schenker har nå brukt 5 dager på å "calculate ETA"  :hmm:

 

Vet ikke om Linjegods faktisk bruker navnet sitt ved utleveringer lenger, eller om de nå bare heter Schenker, men det er der jeg har fått mine dell-pakker fra de siste gangene vet jeg.

9443699[/snapback]

 

Min sto på CALCULATE ETAi to dager, men er nå gått over til ARRIVED AT SORTING HUB:)

Lenke til kommentar
Schenker har nå brukt 5 dager på å "calculate ETA"  :hmm:

 

Vet ikke om Linjegods faktisk bruker navnet sitt ved utleveringer lenger, eller om de nå bare heter Schenker, men det er der jeg har fått mine dell-pakker fra de siste gangene vet jeg.

9443699[/snapback]

 

Min sto på CALCULATE ETAi to dager, men er nå gått over til ARRIVED AT SORTING HUB:)

9444796[/snapback]

 

Hva er ETA på din pakke da? Min har ETA 11.09.2007, men den står fortsatt på CALCULATED ETA. Håper den kommer innen fristen!

Lenke til kommentar
Schenker har nå brukt 5 dager på å "calculate ETA"  :hmm:

 

Vet ikke om Linjegods faktisk bruker navnet sitt ved utleveringer lenger, eller om de nå bare heter Schenker, men det er der jeg har fått mine dell-pakker fra de siste gangene vet jeg.

9443699[/snapback]

 

Min sto på CALCULATE ETAi to dager, men er nå gått over til ARRIVED AT SORTING HUB:)

9444796[/snapback]

 

Hva er ETA på din pakke da? Min har ETA 11.09.2007, men den står fortsatt på CALCULATED ETA. Håper den kommer innen fristen!

9445256[/snapback]

 

ETA: 2007-09-11.

Er gått over til ARRIVED COMPLETE AT SORTING HUB nå.

Lenke til kommentar
Schenker har nå brukt 5 dager på å "calculate ETA"  :hmm:

 

Vet ikke om Linjegods faktisk bruker navnet sitt ved utleveringer lenger, eller om de nå bare heter Schenker, men det er der jeg har fått mine dell-pakker fra de siste gangene vet jeg.

9443699[/snapback]

 

Min sto på CALCULATE ETAi to dager, men er nå gått over til ARRIVED AT SORTING HUB:)

9444796[/snapback]

 

Hva er ETA på din pakke da? Min har ETA 11.09.2007, men den står fortsatt på CALCULATED ETA. Håper den kommer innen fristen!

9445256[/snapback]

 

ETA: 2007-09-11.

Er gått over til ARRIVED COMPLETE AT SORTING HUB nå.

9445285[/snapback]

 

Hva menes med:

 

"Incoterms DDU - DELIVERED DUTY UNPAID

(OTTESTAD)"

 

 

Er det normalt at det står det? Ottestad er stedet den skal levers forøvrig.

Lenke til kommentar

Idag fikk jeg omsider min Xps M1710 etter 2 krangler med Schenker. de kunne ikke levere den før mandag fordi de hadde rett og slett driti seg ut. Påsto at de hadde kontaktet meg men det hadde de faen ikke. Jeg ble nødt og kjøre ut til terminalen og krangle til meg pakka.

 

helt utrolig dårlig service, nekte meg en pakke som ER til meg fordi de har driti seg ut.

Lenke til kommentar
1720

 

Bestillingsdato: 08/09/2007

Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen):  10/16/2007

 

Preproduksjon den 09/07/2007

 

Fått mail nr. 3 idag om ny utsettelse.

Begynner å bli mektig lei. :mad:

Ringte idag og hørte om status, men de ventet på deler...

9449224[/snapback]

 

Ring de på nytt (ev. kontakt selgeren du fikk e-post fra).

 

Er ikke så vanskelig å få en tusenlapp i kompensasjon (og det skulle bare mangle).

Lenke til kommentar
1720

 

Bestillingsdato: 08/09/2007

Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen):  10/16/2007

 

Preproduksjon den 09/07/2007

 

Fått mail nr. 3 idag om ny utsettelse.

Begynner å bli mektig lei. :mad:

Ringte idag og hørte om status, men de ventet på deler...

9449224[/snapback]

 

Ring de på nytt (ev. kontakt selgeren du fikk e-post fra).

 

Er ikke så vanskelig å få en tusenlapp i kompensasjon (og det skulle bare mangle).

9449242[/snapback]

 

Hva er beste måte å gå frem på for å få kompensasjon?

Lenke til kommentar
1720

 

Bestillingsdato: 08/09/2007

Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen):  10/16/2007

 

Preproduksjon den 09/07/2007

 

Fått mail nr. 3 idag om ny utsettelse.

Begynner å bli mektig lei. :mad:

Ringte idag og hørte om status, men de ventet på deler...

9449224[/snapback]

 

Ring de på nytt (ev. kontakt selgeren du fikk e-post fra).

 

Er ikke så vanskelig å få en tusenlapp i kompensasjon (og det skulle bare mangle).

9449242[/snapback]

 

Hva er beste måte å gå frem på for å få kompensasjon?

9449314[/snapback]

 

 

Gi uttrykk for misnøye, og at om du ikke får framgang i løpet av neste uke, eller om de på annen måte kan gi deg kompensasjon, vil du vurdere å avbestille.

 

1. Vær høflig med selger/kundebehandler. Det er (i 99% av tilfellene) ikke hans/hennes feil at Dell har gjort en dårlig jobb på dette.

2. Pek på manglende informasjon fra Dell, at du ble forespeilet et leveringstidspunkt, og at du egentlig trenger PC til dette tidspunktet.

3. Hvis Dell likevel ikke kan levere til dette tidspunktet, ser du deg tvunget til enten å kreve kompensasjon eller å avbestille produktet.

 

 

Kundebehandlerne har trolig fått beskjed om å være raus med rabatten, så vil tro at du kan få kanskje 8% rabatt. Fikk selv 1000 i avslag på PC som kostet 10500 (etter tidligere å ha fått både webrabatt og ytterligere avslag ved bestilling over telefon).

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Gi uttrykk for misnøye, og at om du ikke får framgang i løpet av neste uke, eller om de på annen måte kan gi deg kompensasjon, vil du vurdere å avbestille.

 

1. Vær høflig med selger/kundebehandler. Det er (i 99% av tilfellene) ikke hans/hennes feil at Dell har gjort en dårlig jobb på dette.

2. Pek på manglende informasjon fra Dell, at du ble forespeilet et leveringstidspunkt, og at du egentlig trenger PC til dette tidspunktet.

3. Hvis Dell likevel ikke kan levere til dette tidspunktet, ser du deg tvunget til enten å kreve kompensasjon eller å avbestille produktet.

 

 

Kundebehandlerne har trolig fått beskjed om å være raus med rabatten, så vil tro at du kan få kanskje 8% rabatt. Fikk selv 1000 i avslag på PC som kostet 10500 (etter tidligere å ha fått både webrabatt og ytterligere avslag ved bestilling over telefon).

 

Lykke til!

9449368[/snapback]

 

Takk for tipsene. Skal prøve dette på mandag. :)

Lenke til kommentar

Jeg er i den merkelig situasjon at jeg tror jeg har "negativ" leveringstid fra Dell...

 

Jeg bestilte en Dell Vostro 1400 via Kundeservice hos Dell, hos en hyggelig selger. Som privatperson, forsto jeg det som at bestilling via nett ikke var mulig. Fikk et godt tilbud tilsendt pr mail, men la ikke merke til at en av komponentene manglet av det jeg ba om i tillegg. Så jeg bestilte forrige mandag pr tlf.

 

Samme kveld la jeg merke til mangelen, ringte og mailet slik at tirsdagen fikset Dell-selgeren raskt opp i situasjonen.

 

Onsdagen fikk jeg imidlertid tilsendt bekreftelse på tilbudet, men dette var på den første feilaktige bestillingen.

 

Jeg ringte igjen selgeren, og fikk beskjed om at for å kunne gjøre om på bestillingen min, måte de først få bekreftelse på avbestilling av den første. Fair nok.

 

Jeg hadde ventet å få ny bekreftelse på endret bestilling i går, men ser at ingenting har kommet, så jeg skal ringe selgeren igjen mandag. Det løser seg sikkert, som sagt, selger virker som en handlekraftig fyr. :-)

 

Men jeg har altså en følelse av at på tross av at jeg bestilte mandag, og korrigerte tirsdag, at bestillingen min fortsatt ikke er registrert, og at ventetiden min ikke egentlig har startet... :-(

 

Mitt spørsmål er:

 

Hvor lang tid har dere erfaring med at det går før man får bekreftelse på bestilling og evt. endringer når man bestiller via Dells kundeservice, og ikke via web?

 

Og jeg vet -- moralen er: Dobbelsjekk bestillingen opp og ned og i mente... ;-D

 

Mvh ginalind

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...