Gå til innhold

Kjøpe meg ny desktopp erstatter


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny pc nå før jeg flytter på hybel og starter å studere. Har sett på endel forskjellige pcer egentlig, fra mbp til multicom sin IFL90+ men sitter og ser på LHP Pavilion dv9550 og syntes egentlig den ser veldig bra ut. Også tatt en titt på dell sine nye pcer men er jo utrolig lang vente tid på disse pcene :(

Noen som har noe å komme med på den HP'en ? eller noen andre tips til hva jeg skulle kjøpt til en pris rundt den hp'en ligger på, er litt viktig at det er kort leveringstid... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal kjøpe meg ny pc nå før jeg flytter på hybel og starter å studere. Har sett på endel forskjellige pcer egentlig, fra mbp til multicom sin IFL90+ men sitter og ser på LHP Pavilion dv9550 og syntes egentlig den ser veldig bra ut. Også tatt en titt på dell sine nye pcer men er jo utrolig lang vente tid på disse pcene  :(

Noen som har noe å komme med på den HP'en ? eller noen andre tips til hva jeg skulle kjøpt til en pris rundt den hp'en ligger på, er litt viktig at det er kort leveringstid...  :)

9210973[/snapback]

 

mbp er en nytelse til dagligdags bruk og skolearbeid, og jeg ville anbefale den på det varmeste dersom du ikke spiller.

 

dv9550 har vært en av mine favoritter og ser jo jævelig bra ut, men skjermkortet er ikke det beste. (Det er GS, ikke GT). Hvis du bestemmer deg for denne, bør du se om det kanskje lønner seg å kjøpe dv9575 og oppgradere minnet selv. (3000 kr billigere, og eneste forskjell er at den har 4GB RAM istedet for 2GB) Og trenger du 4GB RAM? Du kan evt ta det senere.

 

Compal IFL90+ er nok en bedre spillemaskin, men har jo ikke 17". Ville lest grundig gjennom denne tråden før jeg bestemte meg.

 

Vil du ha en 17" spillepc, så kan du jo vurdere rock sin Xtreme 770 med norsk tastatur. Vet ikke hvordan det blir med garanti osv siden dette er en britisk nettsjappe.. Du får opp norsk pris på nettsiden.

 

Nå regner jeg med at du vil ha en desktoperstatter som du kan ta med på skolen. Og det var det jeg og egentlig skulle ha. Men det var før jeg kom over kjempen HP Pavilion HDX på 20,1"! Beistet veier 7,05kg og er nesten en halv meter bred! Det syke er at prisen er nesten den samme som dv9550. (sjekk prisguiden) Det ser ut som at det nye skjermkortet på denne maskinen gruser kortet som sitter i de andre nevnte maskinene. (kanskje også rock sin) Jeg bestiller med en gang lønna er inne.. :dribble:

Endret av convak
Lenke til kommentar
Skal kjøpe meg ny pc nå før jeg flytter på hybel og starter å studere. Har sett på endel forskjellige pcer egentlig, fra mbp til multicom sin IFL90+ men sitter og ser på LHP Pavilion dv9550 og syntes egentlig den ser veldig bra ut. Også tatt en titt på dell sine nye pcer men er jo utrolig lang vente tid på disse pcene  :(

Noen som har noe å komme med på den HP'en ? eller noen andre tips til hva jeg skulle kjøpt til en pris rundt den hp'en ligger på, er litt viktig at det er kort leveringstid...  :)

9210973[/snapback]

 

mbp er en nytelse til dagligdags bruk og skolearbeid, og jeg ville anbefale den på det varmeste dersom du ikke spiller.

 

dv9550 har vært en av mine favoritter og ser jo jævelig bra ut, men skjermkortet er ikke det beste. (Det er GS, ikke GT). Hvis du bestemmer deg for denne, bør du se om det kanskje lønner seg å kjøpe dv9575 og oppgradere minnet selv. (3000 kr billigere, og eneste forskjell er at den har 4GB RAM istedet for 2GB) Og trenger du 4GB RAM? Du kan evt ta det senere.

 

Compal IFL90+ er nok en bedre spillemaskin, men har jo ikke 17". Ville lest grundig gjennom denne tråden før jeg bestemte meg.

 

Vil du ha en 17" spillepc, så kan du jo vurdere rock sin Xtreme 770 med norsk tastatur. Vet ikke hvordan det blir med garanti osv siden dette er en britisk nettsjappe.. Du får opp norsk pris på nettsiden.

 

Nå regner jeg med at du vil ha en desktoperstatter som du kan ta med på skolen. Og det var det jeg og egentlig skulle ha. Men det var før jeg kom over kjempen HP Pavilion HDX på 20,1"! Beistet veier 7,05kg og er nesten en halv meter bred! Det syke er at prisen er nesten den samme som dv9550. (sjekk prisguiden) Det ser ut som at det nye skjermkortet på denne maskinen gruser kortet som sitter i de andre nevnte maskinene. (kanskje også rock sin) Jeg bestiller med en gang lønna er inne.. :dribble:

9216131[/snapback]

 

Takk for fint svar, tror jeg går for en av hp'ene, tror enten det blir hdx'en eller en i dv serien ;)

Lenke til kommentar
Hva med 17" på Elprice til 7000?

9217000[/snapback]

 

Nja, tror faktisk jeg skal prøve ut den hdx 9050 fra hp, så får jeg heller kjøpe meg en mbp 15" seinere om jeg skal ha noe som er lett å drasse på :) Den hdx pcen så jo helt grom ut, åssen er egentlig det skjermkortet som sitter i der ? Greit å vite siden jeg spiller litt mest wc3 ft og wow :p

Lenke til kommentar
hvis jeg var deg ville jeg sett nøyere på hp vapilin dv9575. Den er mye billigere, og forskjellen er halvparten så mye RAM. Spør du meg holder det med 2Gb :D

9217111[/snapback]

 

joa, går vel lett å få satt inn 2gb xtra etterpå ? er det gt eller gs skjermkort i dv9575? og hva med den her ? http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...77;c:36159;r:pg

 

i sammenheng med den dv9575

Lenke til kommentar
Hva med 17" på Elprice til 7000?

9217000[/snapback]

 

Nja, tror faktisk jeg skal prøve ut den hdx 9050 fra hp, så får jeg heller kjøpe meg en mbp 15" seinere om jeg skal ha noe som er lett å drasse på :) Den hdx pcen så jo helt grom ut, åssen er egentlig det skjermkortet som sitter i der ? Greit å vite siden jeg spiller litt mest wc3 ft og wow :p

9217057[/snapback]

 

Skjermkortet er såpass nytt, så det er ikke mye tester ute ennå.. Eneste jeg har sett er 3DMark05 og 3DMark06 herfra. Disse tallene sier meg ingenting, men jeg likte kommentarene under:

 

"The HD2600xt looks very good too. Should get better with better drivers just like the 8600M series did. It looks to be faster then the 8700M GT."

 

"Those scores are ıncredıble!. Everybody was sayıng that the HD2600XT would be worse then the 8600GT. Thıs ıs the prove that ATI ıs stıll ın busıness."

 

"We haven't had a chance to play a ton of games, but we played a few graphics intense games and a few mid-range games like Guild Wars and Sims 2. Guild Wars set on the highest possible settings ran perfectly smooth like we were watching a movie and looked better than I've ever seen Guild Wars.

 

Sims 2 looked as good on the HDX as it does at home on my XP desktop with dual nVidia 8500 GT 256MB cards (SLI).

 

I don't think you'll have any problems running any game currently on the market with this system."

 

 

Tror dette skjermkortet duger til ditt bruk for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Hvordan er det skjermkortet på dv9550 og dv9575 ? Er det mye forskjell ? Tror nok alt etter alt hdx'en blir litt stor for meg.

9221689[/snapback]

 

Skjønner det.. Kanskje du er mer fornuftig enn meg.. :)

 

Jeg tror de har samme skjermkortet. GF8600M GS med 256MB dedikert minne.

 

Ser ut som eneste forskjellen er minnet. Det er såpass stor forskjell i pris, så jeg ville gått for dv9575 og heller oppgradert minnet senere.. Hvis det i det hele tatt blir nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...