larrifax Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Heisann Har i den siste tiden jobbet med å organisere musikksamlingen min på harddisken. Før jeg gikk igang med arbeidet lå musikken min spredt i 4 forskjellige mapper på harddisken. Målet mitt var å samle all musikken i én mappe, med en skikkelig struktur og riktige id3-tags. Resultatet skulle bli noenlunde slik: C:\Musikk\Artistnavn\Album\Musikkfiler.mp3 Jeg bruker foobar til å høre på musikk med, og ville da bruke flyttefunksjonen i det programmet til å ordne alt slik som det skulle være. Ved å bruke foobar unngikk jeg en del arbeid med å ordne opp i programmets musikkdatabase. Dette gikk smertefritt helt til jeg møtte på noen album der musikken var delt i to mapper. F.eks: C:\Diverse\Artistnavn\Album\CD1\Musikkfiler.mp3 og C:\Diverse\Artistnavn\Album\CD2\Musikkfiler.mp3 Når jeg brukte flyttefunksjonen på disse albumene, gikk foobar inn i en slags loop. Foobar flyttet riktignok på musikkfilene, men det la filene langt inne i en mappe den laget selv. Slik: C:\Musikk\Copeland\Crap\B\B\B\B\B\B\B\B\B\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b \b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\r\r\r\r\r\r\r\r\n\Beneath Medicine Tree (Har selv endret mappenavnene til en enkelt bokstav.. Opprinnelig var alle mappene etter C:\Musikk\Copeland\ kalt Beneath Medicine Tree.) Windows lar meg ikke gå lenger inn i mappene enn den lange banen jeg har vist her, og jeg får ikke gjort noe med den siste mappen. Når jeg prøver å slette en av disse mappene, får jeg bare opp beskjeden: Kan ikke slette mappen BENEAT~1: Mappen er ikke tom. Noen som vet om en smart måte å få slettet disse mappene på? Frykter at eneste utvei er å formatere, men vil helst unngå det.
K.. Skrevet 6. august 2007 Skrevet 6. august 2007 Kommer du til den siste mappen om du går via kommandolinjen? Start => Kjør => CMD
aadnk Skrevet 6. august 2007 Skrevet 6. august 2007 Se under "Cause 4: Files exist in paths that are deeper than MAX_PATH characters": http://support.microsoft.com/kb/320081
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå