Zardoz51 Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Hei. Jeg har et lite problem med min gamle Inspiron 1100 bærbare fra DELL. Den er noen år gammel nå, men virker greit for det meste. Det eneste problemet er at den er treg som fy grunnet lite RAM. Det skulle jo være enkelt å fikse med ny RAM, men den gang ei. Jeg bestilte mer minne etter spek i manualen, men da den kom virket den ikke. Det som står i maskinen er 256MB og det jeg kjøpte er to brikker på 512MB. I manualen står det at maskinen takler opptil 1 GB RAM av typen DIMM og at den skal være på 266 MHz. De to nye Brikkene er prøvd sammen og alene samt sammen med den orginale brikken uten at det vil virke. Maskinen vil ikke engang starte opp. Alt er greit med det orginale oppsettet. Har noen vært borti dette problemet og kan hjelpe? Det enkleste hadde vært ny maskin, men denne virker greit til mitt bruk bare ikke alt hadde gått i sirup. Takk for all hjelp.
Sweet Skrevet 5. august 2007 Skrevet 5. august 2007 er du sikker på at rammen fungerer da? har du en annen laptop og teste i?
Zardoz51 Skrevet 5. august 2007 Forfatter Skrevet 5. august 2007 Nei jeg er ikke sikker på at RAMen virker, og har heller ikke en annen maskin å prøve dem i. Ville være rart om PS-Data klarte åsende to defekte brikker, men det kan jo skje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå