Gå til innhold

Bilder og specs av den nye Canon 40D?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette bildet fann jeg når jeg søkte på "Canon 40D" på google.

9212369[/snapback]

 

 

Tror ikke det er ekte, siden den fysiske plasseringen av søkeren er ikke den samme i de 2 nederste bildene( søkeren ligger lavere i bilde 4 enn bilde 3).

 

Størrelsen på kommandohjulet på bilde 3 er mindre enn på bilde 4.

Endret av buitre
Lenke til kommentar
Dette bildet fann jeg når jeg søkte på "Canon 40D" på google.

9212369[/snapback]

 

 

Tror ikke det er ekte, siden den fysiske plasseringen av søkeren er ikke den samme i de 2 nederste bildene( søkeren ligger lavere i bilde 4 enn bilde 3).

 

Størrelsen på kommandohjulet på bilde 3 er mindre enn på bilde 4.

9212487[/snapback]

 

Dessuten er nokre av knappane ved sidan skjermen på det eine biletet, medan dei er under skjermen på bildet i første post.

Lenke til kommentar

Jeg pleier ikke å publisere rykter om nye kameraer, og derfor vil dere nok ikke finne noen info om dette kameraet på redaksjonell plass heller, før lanseringen.

Siden Canon ikke forteller meg mer enn de forteller andre, så vet jeg heller ikke mer enn dere andre.

 

Men det som blir spennende, er hva canon gjør med gapet mellom 30D og 5D. I dag får du 30D til godt under 8000, mens 5D koster fra 22000. Det betyr at det er et enormt gap, der konkurrentene regjerer alene.

 

D200 er et klart alternativ her, og det forundrer meg at Canon ikke har noe i dette markedet over hodet.

 

Jeg håper på et kamera basert på MkIII, med samme sensor, men med litt enklere værtetting, halve hastigheten, bare en prosessor, ikke innebygd vertikalgrep, men ellers de fleste funksjoner du finner på MkIII. Hvis de kan plassere det prismessig midt mellom 30D og 5D, fyller de et interessant marked, som jeg tror de er nødt til å gjøre, for ikke å miste for store markedsandeler til de andre produsentene.

 

Det som er mest spennende med 40D, er hvor vidt kameraet får en sensor tilsvarende den vi finner i 400D, eller om den bruker en nedskalert versjon av sensoren i MkIII. Velger de å gjøre det første, er jeg redd 40D blir lite interessant. Velger de en sensor basert på den i MkIII, kan det bli langt mer spennende.

 

Vi kan ikke gjøre annet enn å vente til Canon faktisk lanserer noe før vi får vite det sikkert. I mellomtiden får vi fråtse i rykter og spekulasjoner.

 

Erik

Lenke til kommentar

De siste bildene her er definitivt fake, men de fra første post ser veldig realistiske ut. Det er ikke store spillerom de har og når en kan forvente 3 tomm skjerm må det nok bli noe slikt.

 

Forøvrig kan det være greit å ta ting med en klype salt før det kommer offisiellt fra Canon. Hvem kan vel glemme bladet Fotografis generaltabbe da de 'annonserte' med braks og bram (til og med oversatte artikkelen til engelsk) Canon 35D med 10 megapixler dagen før 30 D ble lansert :)

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
Merkelig plassering av On/off knappen, her er Nikon milevis bedre.

9212941[/snapback]

Den er litt keitete plassert på 30D også, men jeg bruker den så å si aldri. Jeg har satt kameraet til å slå seg av etter 1 minutt uten bruk. Da er det klar til bruk igjen på et blunk ved å trykk utløserknappen halvveis ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...