Gå til innhold

Blanding av engelsk og norsk i utforsker


Anbefalte innlegg

Oppdaget i dag at Vista har begynt å blande engelsk og norsk. I utforsker er det ikke lenger norske titler under Favorittkoblinger. Det samme ser man under Mapper-delen.

Tidligere var disse på norsk og jeg har de siste dagene satt opp et par maskiner og her er jeg rimelig sikker på at disse var på norsk. Vistaen min er norsk og jeg ønsker at alt skal vises i norsk.

 

Hvordan får man dette til når alt annet ser ut til å vere OK?

post-10099-1186212987_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vært sånn alltid?

 

Sjekka nå hos meg, for jeg kunne ikke huske å ha sett noe sånt, og her er det på norsk iallefall.

9209787[/snapback]

 

Jeg fant ut av det. Hadde en liten opprydding av desktop.ini-filer i uken siden jeg synkroniserer mellom maskiner med XP og Vista. Etter det jeg forstår er alt i Vista på engelsk, men det er disse som gjør at vi ser norsk tekst i utforskeren. Etter en systemgjenoppretting til et tidligere punkt, var alt på plass igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet ikke om det er samme årsak, men jeg har et tilsvarende problem med engelsk Vista , hvor det dukker opp norske meldinger i noen vinduer/programmer. Har forstått at det er fordi location eller input-språk var satt til norsk, og da tror Windows at du vil ha alt på "lokalt språk".

 

Ganske irriterende, og jeg har ikke funnet ut hvordan jeg kan unngå det - bortsett fra å sette location til United States. Mener å huske at det hjalp noen steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...