Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen slår seg av ved tilfeldige handlinger

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Hver gang jeg gjør enkelte ting på PCen (som f.eks åpner en mappe, lagrer et dokument eller bare surfer på nettet, eller mer ressurskrevene ting som å se HD filmer og kjøre mange prosesser i ett), slår PCen seg av. Vifta kjører også 24/7, hvilket betyr at det høres ut som om den jobber hele tiden. Datamaskinen blir også varm fortere enn før.

Har også prøvd å høyreklikke my computer -->properties -->Settings (Startup & Recovery) --> Ta av auto restart ved system failure...

Har noen ideer om hva årsaken kan være?

System:

Type: Laptop

Merke: HP Pavillion

Minne: 1gb

CPU: Intel Core 2 1,66 GHz

Endret av Dalh
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Niks.

Maskinen er helt original, dvs. har aldrig vært å rote med hardware / vifter på den. Det er først nå i det siste (etter at jeg har tatt den i bruk igjen ~ har vært uten den 1 mnd tid) dette har skjedd. :nei:

Skrevet

Tenkte software-basert for å finne ut hvor varm den er... Ta å last ned Notebook Hardware Control, anbefales.

Dersom den har stått i 1 mnd kan det jo tenkes at det har samlet seg en del støv inni maskinen / rundt vifta, som også kan være årsaken til at den blir varm.

Skrevet (endret)

Etter kun 5 minutter, er det følgende:

CPU Clock: 1663 MHz

CPU Load: 100%

CPU Voltage: 1.1625V

CPU Speed: Dynamic Switching

CPU Temp: 68 C

HD Temp: 29 C

Regner med at dette er langt fra normalt...

Kjører også kun Firefox atm.

EDIT: etter 15 Minutter:

CPU Temp: 89 C

HD Temp: 41 C

Endret av Dalh
Skrevet

Det varierer. Tidligere i dag, når jeg skrev det forrige inlegget, kjørte den helt fint, men i går når jeg opprettet tråden hang den seg litt opp... Den hadde f.eks problemer mellom vindu-bytte...

Skrevet

Ctrl+alt+del se om noen prosesser henger seg.

Start-kjør-eventvwr.msc enter

se etter rød dobbelkikk for mere info.

Det kan jo være spyware-virus viss den driver og henger seg opp.

Skrevet
Ctrl+alt+del se om noen prosesser henger seg.

Start-kjør-eventvwr.msc enter

se etter rød dobbelkikk for mere info.

Det kan jo være spyware-virus viss den driver og henger seg opp.

9205711[/snapback]

Var ikke store infoen å finne på eventvwr. Tok også et spyware søk nå, men fant ingen...

Skrevet

Vet ikke om jeg har skrivd det, men maskinen overoppheter seg selv, selv når det er kun minimalt med prosesser som kjører. Har jo selfølgelig prøvd å slå av prosesser ved task manager, men det hjelper lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...