DanielvanSand Skrevet 3. august 2007 Skrevet 3. august 2007 (endret) Hei. Hver gang jeg gjør enkelte ting på PCen (som f.eks åpner en mappe, lagrer et dokument eller bare surfer på nettet, eller mer ressurskrevene ting som å se HD filmer og kjøre mange prosesser i ett), slår PCen seg av. Vifta kjører også 24/7, hvilket betyr at det høres ut som om den jobber hele tiden. Datamaskinen blir også varm fortere enn før. Har også prøvd å høyreklikke my computer -->properties -->Settings (Startup & Recovery) --> Ta av auto restart ved system failure... Har noen ideer om hva årsaken kan være? System: Type: Laptop Merke: HP Pavillion Minne: 1gb CPU: Intel Core 2 1,66 GHz OS: Vista Endret 3. august 2007 av Dalh
avtrekkeren Skrevet 3. august 2007 Skrevet 3. august 2007 Har du noe temp-måler? Selv om det hørtes rart ut at overoppheting skulle være et problem når du åpnet en mappe, så kan man aldri utelukke noe.
DanielvanSand Skrevet 4. august 2007 Forfatter Skrevet 4. august 2007 Niks. Maskinen er helt original, dvs. har aldrig vært å rote med hardware / vifter på den. Det er først nå i det siste (etter at jeg har tatt den i bruk igjen ~ har vært uten den 1 mnd tid) dette har skjedd.
avtrekkeren Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Tenkte software-basert for å finne ut hvor varm den er... Ta å last ned Notebook Hardware Control, anbefales. Dersom den har stått i 1 mnd kan det jo tenkes at det har samlet seg en del støv inni maskinen / rundt vifta, som også kan være årsaken til at den blir varm.
DanielvanSand Skrevet 4. august 2007 Forfatter Skrevet 4. august 2007 (endret) Etter kun 5 minutter, er det følgende: CPU Clock: 1663 MHz CPU Load: 100% CPU Voltage: 1.1625V CPU Speed: Dynamic Switching CPU Temp: 68 C HD Temp: 29 C Regner med at dette er langt fra normalt... Kjører også kun Firefox atm. EDIT: etter 15 Minutter: CPU Temp: 89 C HD Temp: 41 C Endret 4. august 2007 av Dalh
snippsat Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 (endret) Ja det er for varmt. Cpu load 100% henger pc seg opp eller kjører du prime for og teste? Endret 4. august 2007 av SNIPPSAT
DanielvanSand Skrevet 4. august 2007 Forfatter Skrevet 4. august 2007 Det varierer. Tidligere i dag, når jeg skrev det forrige inlegget, kjørte den helt fint, men i går når jeg opprettet tråden hang den seg litt opp... Den hadde f.eks problemer mellom vindu-bytte...
snippsat Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Ctrl+alt+del se om noen prosesser henger seg. Start-kjør-eventvwr.msc enter se etter rød dobbelkikk for mere info. Det kan jo være spyware-virus viss den driver og henger seg opp.
DanielvanSand Skrevet 5. august 2007 Forfatter Skrevet 5. august 2007 Ctrl+alt+del se om noen prosesser henger seg. Start-kjør-eventvwr.msc enter se etter rød dobbelkikk for mere info. Det kan jo være spyware-virus viss den driver og henger seg opp. 9205711[/snapback] Var ikke store infoen å finne på eventvwr. Tok også et spyware søk nå, men fant ingen...
avtrekkeren Skrevet 5. august 2007 Skrevet 5. august 2007 Hvorfor ikke bare bruke taskmanager til å se hva det er som bruker 100% cpu? Er rimelig sikker på at det er overoppheting som gjør at maskinen slår seg av.
DanielvanSand Skrevet 5. august 2007 Forfatter Skrevet 5. august 2007 Vet ikke om jeg har skrivd det, men maskinen overoppheter seg selv, selv når det er kun minimalt med prosesser som kjører. Har jo selfølgelig prøvd å slå av prosesser ved task manager, men det hjelper lite.
snippsat Skrevet 5. august 2007 Skrevet 5. august 2007 Start sikkehetmodus f8 Henger den seg opp og blir varm der og er det et hardwareproblem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå