Gå til innhold

'Hjelp med Xp og problemer med nettverket


Anbefalte innlegg

Håper noen her har noen gode ideer for jeg sitter fast.

 

Har flere xp maskiner som alle er på nett, dvs de kan surfe og laste ned ting mm, alt ser ut til å fungere.

 

Senest for 4 dager siden satt jeg på media maskinen og browset nettverket og så deretter en film fra hoved maskinen.. ikke noe prob.

 

I går når jeg skulle gjøre det samme, fant plutselig ikke media maskinen (*.*.1.15) hovedboksen (*.*1.10).. hadde gjester så jeg tok kjap affære og brukte en usb disk.

 

I dag tenkte jeg at dette fikser jeg kjapt. Nei..

Har restartet alt, no go.. jeg kan pinge alt på nettverket fra alle maskiner, men av en eller annen grunn er å blir hovedboksen ikke funnet på nettet, alt annet er der, men ikke den.

 

Faktisk så finner ikke hovedmaskinen seg selv engang på nettet, hvis jeg browser network place.

 

Kan faktisk fjernstyre de andre boksene fra hovedmaskinen ved å bruke ip adresser med vnc, men ikke rakkern om jeg klarer å finne hovedmaskinen. Får heller ikke tilgang tid delte resursjer på den..

 

Siden alt fungerer normalt på de andre maskinene så antar jeg at det er ett eller annet med oppsettet på hovedmaskinen, spm er hva ?

Jeg har ikke gjort noen endringer siden det fungerte.. jeg har faktisk bare brukt maskinen til å jobbe på siden det fungerte sist. Ikke installert noe nytt eller gjort noen endringer i det hele tatt..

 

Skal teste å reinstallere driverne nå for å se om det er der prob ligger, men forslag motaes med kjemp takk..

 

Taleg som er litt stresset og irritert.. :hmm:

 

 

*Edit*: Bytte av drivere hjalp ikke.. bootet opp vista og for å sjekke og der er alt som det skal.. skjønner ikke noe.. HJELP

Endret av taleg
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ingen som har noen ideer om hvor feilen kan ligge ?

 

Vel jeg har nå testet alt jeg kan komme på og prøvd en del tips jeg har funnet på nettet, men til ingen nytte.. maskinen er på nett, men den finner hverken seg selv eller andre på lokal nettet og ingen av de andre maskinene finner den.

 

Alt annet fungerer som det skal, kan pinge alt og kan kjøre vnc til å fjernstyre så lenge jeg bruker ip'n som ref.

 

Skjønner absolutt ikke noen ting.

 

Begynner å tro at reinstallasjon er eneste utvei, emn det er så himla mye jobb at jeg helst vil slippe. spes siden jeg har dual boot vista som da går med i dragsuget så vidt jeg har funnet ut.

 

Hjelp !

 

Frustrert Taleg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...