Gå til innhold

Canal Digital - digitale signaler


mushkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Canal Digital pairer ikke på kabelnettet, bare på parabol. Har dette i mail fra Canal Digital tidligere i år.

 

Du trenger et DVB-C kort som støtter CAM. Evt. et FireDTV adapter med Conax 4.0 CAM. Dette kan jeg verifisere at fungerer da jeg bruker det selv.

 

-C-

Slenger meg inn her i denne tråden..

Tenkte å kjøpe den nye mediapc fra Acer (L3600) fra mpx.no eller Elprice.

Er det noen her som vet hvordan jeg kobler den til tven? Har digital tuner fra CD (CX120 tror jeg den heter)

Noen som vet om jeg kan koble denne pc via tuneren of få like bra bilde gjennom PC-en eller er det helt umulig?

Takker for alle svar.

rp

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Slenger meg også med her :yes:

Jeg bruker idag et PVR-150 i min mediasenter, og vga kabel over til min 37" full hd lcd. Problemet er at bildet blir alt for dårlig når det blir skalert opp til oppløsningen på en 37" lcd. Derfor har jeg en plan om å skaffe dette:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343802

pluss denne:

http://www.satbutikken.no/index.php?page=s...1&Itemid=26

 

Så må jeg prøve å få canal digital til å sende meg et kort som ikke er pairet mot en decoder, så skal jeg i prinsippet ha digitalt tv-signal, bedre bilde OG mulighet for å betale litt mer til CD for å få flere + HD kanalene? Noen som har erfaringer med dette? Hvis noen kan svare meg på dette, skal de få Hauppage kortet billig av meg :w00t:

Lenke til kommentar

Ja, så ikke at Komplett hadde conax cam først :!:

Jeg har sendt mail til CD idag, får se hva de sier om å kun bestille kort uten decoder og bindingstid :whistle: Ellers fant jeg ut at skjermkortet (6600 gt) som står i mediasenter'n har hw støtte for H.264 decoding. Så dette skal nok gå bra! For jeg trenger bedre bilde :tease:

Lenke til kommentar
Ja, så ikke at Komplett hadde conax cam først :!:

Jeg har sendt mail til CD idag, får se hva de sier om å kun bestille kort uten decoder og bindingstid :whistle: Ellers fant jeg ut at skjermkortet (6600 gt) som står i mediasenter'n har hw støtte for H.264 decoding. Så dette skal nok gå bra! For jeg trenger bedre bilde :tease:

 

 

Du får ikke kjøpt kun kort uten dekoder..

 

På kabel er det ikke pairing foreløpig, til alle som lurer, men det vil bli etterhvert.

Lenke til kommentar
Det kreves da også 2 abonnementskort, så det blir ikke billig.

Sikker? Fra Digital Everywhere sin produktbeskrivelse:

 

"Easy connect more than one FloppyDTV thanks to the integrated FireWire Repeater"

 

Ser for meg ut som at det la seg gjøre å kjøre flere tunere på ett programkort, men jeg har ikke prøvd det i praksis.

Lenke til kommentar

Nei, du får ikke kjørt flere tv-kort på samme abonnementskort. Det den repeateren betyr er at du ikke trenger flere enn 1 ildtråd-port tilgjengelig for flere kort.

 

Abonnementskortet er der for å dekode det som kommer fra tuneren. 2 FloppyDTV kan ikke snakke sammen og dele på ett dekoder-signal. Du skal betale for to abonnement når du har muligheten til å se 2 kanaler samtidig. Lurer på om de fortsatt tilbyr billigere abonnement nr. 2 i husstanden..?!

Lenke til kommentar
Du skal betale for to abonnement når du har muligheten til å se 2 kanaler samtidig.

 

Dette forstår jeg ikke. Min PVR dekoder fra Canal Digital har jo 2 tunere. Jeg betaler da vitterlig ikke for 2 abonementer for å bruker den. Om jeg har en HTPC som gjør samme jobben som den burde vel være knekkende likegyldig, eller hva?

Lenke til kommentar
Du skal betale for to abonnement når du har muligheten til å se 2 kanaler samtidig.

 

Dette forstår jeg ikke. Min PVR dekoder fra Canal Digital har jo 2 tunere. Jeg betaler da vitterlig ikke for 2 abonementer for å bruker den. Om jeg har en HTPC som gjør samme jobben som den burde vel være knekkende likegyldig, eller hva?

 

Jeg ble forklart at man kan ha et DVB-C-kort, en cam og et abbonnement og allikevel ta opp fra en kanal og se på en annen. Dette fordi en conax cam kan dekode 4-5 kanaler samtidig så lenge de er på samme transponder(frekvens). Om det er noen begrensninger i hvilke kombinasjoner som ikke virker vet jeg ikke. I første omgang er jo det et greit alternativ å prøve ut det først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...