Gå til innhold

tele2 og operatørlås


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe ny telefon hos tele2 og så få låst opp telefonen og bruke mitt gode gamle chess-abonement.

 

Jeg er selvsagt klar over at jeg må betale månedsavgiften i 12mnd fremover til selskapet uansett.

 

Hos telenor oppgir de visstnok opertørlåskoder gratis ved hendvendelse. Hos netcom koster dette 1500.

 

Da jeg snakket med tele2 sa kundebehandleren at tele2 skulle ha 2000,- for denne koden. Det høres litt rart ut og jeg fikk egentlig innrykk av at han bare fant på noe i farten for at jeg ikke skulle gjennomføre dette.

 

Er det noen som vet noe mer?

 

Hva skjer om man evt gjlr dette hos unlock.no istedenfor? Vil da tele2 se at du har brutt låsen og sende deg regning for brutt abonnement?

 

Hvordan er programvaren i en telefon låst til tele2 i forhold til entry fra Telenor?

 

Mvh

Armas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flere tråder som omhandler dette i forumet allerede. Noen har en samleartikkel om alle selskapene, men jeg er ikke sikker på hvor den ligger. (Et lite søk gjør nok underverker).

 

Etter det jeg har lest tidligere på forumet her og andre steder tar Tele2 2000,- for brudd på abonementet (hos de vil det si så fort du ber om operatørlåsekoden.) så da kan man like godt si opp hele abonementet. Koster et samme. Uten å gjøre det får du nok ikke koden av Tele2.

 

Om Tele2 eller andre har noen rutiner for å finne ut om telefonen brukes av andre vet jeg ikke. Men det lønner seg vel nesten å kjøpe den uten abo. så sant det ikke er et kjempetilbud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...