Gå til innhold

Forslag til Lian Li kabinett?(Skal ha vannkjøling)


Anbefalte innlegg

Prolog:

Hei! Driver for tiden å sikler på de vanvittige fete kabinettene til Lian Li. De har så utrolig mye bra! Og løsningene dems! Og prisen! :ohmy:

Men nok om det.

 

 

Til høsten en gang, kommer jeg til å kjøpe meg ny hardware. Dette skal selvsagt vannkjøles etterhvert, så jeg planlegger å kjøpe et kabinett som passer godt til dette.

 

Ihvertfall, så har jeg dette av vannkjøling:

 

Pumpe: Swiftech MCP 350

Tank: Har ingen, kjører T-line system :)

Radiator: Black Ice Pro 2 (Dualrad)

Blokker: Swiftech MCW60, og sannsynligvis Swiftech Apogee etterhvert. Mulig det blir noe kjøling til mosfets og chipsets.

 

Såh, jeg trenger et kabinett som jeg enkelt kan montere pumpa og radiatoren min. Bare radiatoren blir enkelt å montere, så skal jeg nok få pumpa på plass også! :D

Jeg vil helst unngå å kutte i kabinettet også! :)

Også må kabinettet selvsagt ha en dør! :D

Hadde også vært fint om kabinettet hadde en mulighet for et hovedkortbrett som kan tas ut.

 

 

Hvis noen kunne ha hjulpet meg med valget, hadde det vært utrolig fint! Gjerne baser det på egne erfaringer osv.

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vis du er villig til å se på andre merker enn lianli så vil jeg anbefale thermaltake sit taichi, det er feste for dobbel raidiator i dør,

det er fin plass til pumpa i bunnen av kabinettet. Men et problem med dette kabinettet er at det lett gir fra seg vibrasjonslyder, kan sikkert løses med å legge noen småe gummipakninger mellom kabinetet og siedøra.

Lenke til kommentar

Okay! :) Men det som jeg syntes er litt dumt med 6277, er at det ikke har noen dør i front.. :( Lian Li lager jo praktfulle dører! :)

 

Men, nå har jeg glodd på Lian Li kabinetter i timesvis, og disse står høyt på lista mi nå:

 

 

Lian Li PCV1100BPLUSII

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
PCV1100BPLUSII_org.jpg

 

pcv1100bplusii_2469_org.jpg

Pris: 2 245,00kr

 

 

 

Lian Li PCV2100BPLUSII

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
pcv2100bplusii_2962_org.jpg

 

pcv2100bplusii_2963_org.jpg

 

pcv2100bplusii_2964_org.jpg

Pris: 2 895,00kr

 

 

PCV2100 er ca 12cm høyere enn PCV1100, og 600kr dyrere.

Ser det også har mye bedre plass, men jeg veit ikke om jeg har behov for det.

 

Jeg får vel plass til en dobbel radiator i bunnen av PCV1100? Hvis jeg tar vekk noen av harddiskbrønnene?

 

Hva ville dere ha valgt? Setter pris på litt hjelp! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Har sett på den ja.. :) Veldig sykt at han får klemt inn en fasekjøler...

Men jeg trenger ikke såå mye plass da.. Grunnen til at jeg har lyst på et slik type Lian Li(med ekstra rom under), er at jeg faktisk kan separere radiatoren og pumpe fra alt det andre utstyret, og gjøre det ryddig.. :)

 

Men jeg veit ikke, er det kanskje slik at jeg nesten uansett burde gå for V2100, eller?

 

 

Slik kunne det ha vært med V1100:

post-91181-1186908049_thumb.jpg

 

 

Dette hadde vel også gått?

 

Hadde vært utrolig bra om noen kunne ha hjulpet meg, for da blir det kabinett til neste uke som skal klargjøres for den kommende Quad pcn min! :D (Med vannkjøling)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Fikk nå mail av Microplex, og de sa at V1100 ikke egnet seg til vannkjøling, dersom man skulle montere radiatoren på innsiden.

 

Er dette riktig da? Kanskje han trodde at det ikke var plass til radiatoren hvis man ikke har tatt ut de harddiskbrønnene?

 

Kan noen hjelpe meg her? :)

Lenke til kommentar
Fikk nå mail av Microplex, og de sa at V1100 ikke egnet seg til vannkjøling, dersom man skulle montere radiatoren på innsiden.

 

Er dette riktig da? Kanskje han trodde at det ikke var plass til radiatoren hvis man ikke har tatt ut de harddiskbrønnene?

 

Kan noen hjelpe meg her? :)

9269058[/snapback]

 

Jeg tror uansett det vil bli i trangeste laget. Vurderer selv 2100 versjonen.

Lenke til kommentar

Det ble jeg! Sorry at jeg ikke har nevnt det her før nå.. :) Men det har jo kommet en del gode forslag også! :)

 

Ble ihvertfall kjempefornøyd med kjøpet. Håper jeg får plass til vannkjølinga etterhvert! Det er ihvertfall KNALL med Lian Li! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...