Gå til innhold

Compal IFL90+, minne spørsmål


Swifty

Anbefalte innlegg

Vurdere å kjøbe meg Compal IFL90+ og er litt usikker på ram valg.

 

Skal ha 1680x1050 skjermen og 2,2 GHz,men er usikker på om jeg skal gå for 2x1gig minne eller 1x2gig minne, har hørt noe snakk om at disse brikkene jobber i par, slik at di blir mer effektive vis man har 2 stk, istede for 1. Er dette bare tull?

 

Vurderte også å kjøbe 4gig i stede, siden det ikke koster så mye ekstra(800). Men har fått beskjed om at dette ikke er vits i med tanke på gaming, fordi skjermkorte er den størrste flaskehalsen, og at Xp ennå ikke klarer å utnytte 4 gig.

 

160GB SATA 7200RPM 2.5" [+643,-]

250GB SATA 5400RPM 2.5" [+833,-]

Litt usikker på hvilke av disse jeg skal velge, på en side ønsker jeg ikke at hdd'en skal være flaskehals pga at den bare er 5400rpm, men samtidigt hadde det vært greit med en hdd som bruker mindre strøm og bråker mindre, hva tror dere om at en 5400 kan bli hemmende på spillingen på pcen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har også høyrd at minnebrikker jobbar betre i par, så om du ikkje vil har 4 GB trur eg 2*1 er det beste valet.

 

Ytelse kontra støy/batteri må ein alltid vurdere. Du vil nok legge merke til forskjellen mellom 5400 og 7200 både når det gjelder ytelse og når det gjelder batteritid.

Lenke til kommentar
Eg har også høyrd at minnebrikker jobbar betre i par, så om du ikkje vil har 4 GB trur eg 2*1 er det beste valet.

 

Ytelse kontra støy/batteri må ein alltid vurdere. Du vil nok legge merke til forskjellen mellom 5400 og 7200 både når det gjelder ytelse og når det gjelder batteritid.

9195035[/snapback]

 

Ytelsesforskjellen på dual channel og ikke dual channel er mikroskopisk.

Kjøp 1x2GB så kan du oppgradere senere uten å måtte selge 2x1GB brikkene.

Har samme pc selv, men syntes ikke 2x1GB holdt, så har bestilt 2x2GB ram fra multicom.

Lenke til kommentar
Du kan spare en del penger på å gå ned fra 2,2 Ghz til 2 Ghz prosessor, med mindre du skal kjøre spesielt prosessorkrevende programmer? Den marginale ytelsesøkningen du får i daglig bruk fra 2 til 2,2 er såpass liten at prisforskjellen ikke kan forsvares...

9197387[/snapback]

Skal bruke den til å spille på, mener du da at jeg bør gå for 2ghz?

 

Gikk bort i fra HP pavlion pga. fikk tips om at 1.8 var litt for lite....(ble så dyrt å oppgradere)

Lenke til kommentar
Du kan spare en del penger på å gå ned fra 2,2 Ghz til 2 Ghz prosessor, med mindre du skal kjøre spesielt prosessorkrevende programmer? Den marginale ytelsesøkningen du får i daglig bruk fra 2 til 2,2 er såpass liten at prisforskjellen ikke kan forsvares...

9197387[/snapback]

Skal bruke den til å spille på, mener du da at jeg bør gå for 2ghz?

 

Gikk bort i fra HP pavlion pga. fikk tips om at 1.8 var litt for lite....(ble så dyrt å oppgradere)

9200787[/snapback]

 

Holder i massevis med 2.0GHz, spiller en del selv (Lost planet, Fury, Supreme Commander, C&C3 + +) og det går ikke tregt for å si det sånn. :D

 

Kjør heller på med 4GB ram, jeg får mine etterbetstilte rambrikker i morgen! :)

(Holdt ikke med 2GB syntes jeg..)

 

edit; teit skriveleif. :p

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...