Gå til innhold

Hjelp!Dritt resultat i 3Dmark2001 SE!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Testet maskinen min med 3Dmark2001 og fikk bare 8755. Jeg har følgende specs:

 

2,53 GHZ Pentium IV (253kb cache, 533mhz FSB)

Intel 845PE chipset

1024 MB DDR-SDRAM 333mhz.

120 GB EIDE Harddisk (7200 RPM)

Turtle Beach Santa Cruz lydkort

5.1 THX surround

128 MB Radeon 9700 pro

17 tommer flatskjerm fra DELL med 60hz refresh rate

Windows XP SP-1

 

Jeg bruker Direct X 9.0, og ATI Catalyst 03.0 drivere til 3D kortet.

 

Burde jeg ikke få mye mer enn 8755 i 3Dmark med dette? Kan noen gi meg noe tips til hva jeg kan gjøre for å forbedre resultatet??

 

Takk på forhånd fra meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei..takk for svar så langt. Jeg har en Dell maskin og la inn de nyeste driverne fra Dell isteden for Catalyst 03.0. Dette økte resultatet mitt i 3Dmark til 10855. Mye bedre, men allikevell langt unna de 13k - 14k som jeg burde få med mitt system.

 

Jeg er fornøyd med ytelsen i spill...BF1942 kjører jeg med ALT på topp (sound, graphics etc) og får 100 FPS uansett. Men det er bare irriterende at jeg får så dårlig ytelse i 3Dmark...

 

Håper på flere svar som kan løse dette!

Lenke til kommentar

Dell pc'er har litt lavere score når det gjelder 3d ting uansett grafikk kort.

 

Testa ut en Gf3 ti 500 kort på en Dell 2.2 og der fikk jeg 8500 poeng score. og når jeg satte den inn på et annet system som var bygd opp, fikk jeg nærmere 10300 score. Så Dell pc'ene tar litt av ytelsen. vet ikke hva dette kan komme av!

Lenke til kommentar
Ja..ferdig PC er alltid dårligere enn PC man setter sammen selv. Var klar over det før jeg kjøpte Dell.Men fikk et så dritbra tilbud at jeg ikke kunne si nei, så ofrer heller litt ytelse for å kunne spare tusenvis av kroner. DELL er bedre en Compaq ihvertfall  :D

 

Er helt enig med deg. Dell leverer faktisk meget bra systemer til meget gunstige priser. Men det er en del ting som man bør være oppmerksom på. f.eks sier at at det følger med GF4 kort. Og hvis man undersøker nærmere er det et mx kort. Noe som er dårlig iforhold til Ti kortene i denne serien.

Lenke til kommentar

Jeg fikk opplyst at det fulgte med et Geforce TI 4600 kort, men fikk med et Radeon 9700 pro 128 megs :p Klager ikke da :)

 

Har tweaket litt her og der og klart å få opp resultatet i 3Dmark 2001 SE til 13800 så er såpass fornøyd at jeg lar det være med det :) Takk for alle svar og tips!

 

Grunnen til at jeg har postet to steder er at jeg fant ut at mange postet spørsmål angående 3Dmark på "skjermer og skjermkort", så postet der for å øke sjansen for å få et svar som kunne hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Testet maskinen min med 3Dmark2001 og fikk bare 8755. Jeg har følgende specs:

 

2,53 GHZ Pentium IV (253kb cache, 533mhz FSB)

Intel 845PE chipset

1024 MB DDR-SDRAM 333mhz.

120 GB EIDE Harddisk (7200 RPM)

Turtle Beach Santa Cruz lydkort

5.1 THX surround

128 MB Radeon 9700 pro

17 tommer flatskjerm fra DELL med 60hz refresh rate

Windows XP SP-1

 

Jeg bruker Direct X 9.0, og ATI Catalyst 03.0 drivere til 3D kortet.

 

Burde jeg ikke få mye mer enn 8755 i 3Dmark med dette? Kan noen gi meg noe tips til hva jeg kan gjøre for å forbedre resultatet??

 

Takk på forhånd fra meg

Jeg har nesten helt samme oppsett som deg, men har P4 2,8GHz, og 1024MB 1066MHz RD-RAM og 19" Dell P992 skjerm...

Jeg får ca.14800poeng.. Så det må nesten være noe som er galt :roll:

Har tweaket litt her og der og klart å få opp resultatet i 3Dmark 2001 SE til 13800 så er såpass fornøyd at jeg lar det være med det :) Takk for alle svar og tips!

.

Hva var det du tweaket? Håper jeg kansje kan få over 15000poeng...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...