Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Få firefox til 1. prioritet. DD-wrt


Anbefalte innlegg

Har en Linksys54GL som jeg har lagt inn DD-wrt på.

Det som er at når jeg har nedlasting programmer kjørende så gå det veldig tregt i firefox. Så det jeg lurer på er hva jeg må gjør for å få firefox til å være 1. prioritet? Vett ikke hvor jeg skal føre inn verdier, og hvilke verdier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Du kan jo prøve å legge in port 80 som pri en.

2. Men det som sansynligvis er problemet er utlinjen din. Om du laster ned filer så brukes fort en stor del av linjekapasiteten ut. Du vil da få problemer uansett.

3. Om det ikke blir bedre om du setter port 80 på høy prioritet, så prøv å sett ned hastigheten på nedlastingsprogrammene.

 

Ståle

Lenke til kommentar

Hvilken hastighet har du på linjen din? In og ut hastighet.

Kan prøve å få skrevet det på norsk til deg, men rekker det ikke før i morgen kveld.

 

Men kan jo først prøve å kopiere inn det du må ta hensyn til. I fra siden jeg henviste til tidliger.

 

Initial Setup

Log into the Web Interface

Click on the Applications and Gaming Category

Click on the QoS sub category

Tick "Enabled" and save the settings

Set "Port" to WAN

Use the HTB Packet Scheduler (as of this writing HFSC seems to introduce lag and not work very well)

Enter 85 percent of your up and down bandwidth in the boxes (eg: if you have a 1.5 Mbit (1536 kbps) cable modem with 256 kbps upload, enter 218 for uplink and 1306 for downlink. Beware not to mistakenly swap your up- and downspeeds, a common error that will greatly slow down your WAN connection!) You can have a free speed test done on your internet connection at DSL Reports.

These steps will enable Quality of Service (QoS) and cap your maximum connection speed to 85 percent of what your cable/DSL service is capable of providing. This decrease in speed is required to maintain a low latency. ISP tends to use large buffers that add lots of latency if you fill them up. Traffic Shaping causes some 'lost' bandwidth, by moving traffic shaping to your router, instead of the ISP.

 

Når dette er utført så følg neste steg.

Legg til port 80 TCP med Eksemt 100%

 

Choose an available Service or Port Range from the list, or create one.

For P2P Applications, due to evolving protocols, encryption and obfuscation, it can be much better to define a Port Range [such as TCP/UDP, 60000-61000]. Set your P2P applications to operate within this range. This can significantly reduce the load on the router, avoid mis-identifying packets, and more efficiently shape your network traffic.

For Service definitions see here.

Add all your selected Services and Port Ranges then:

Prioritize to Express or Premium, or de-prioritize to Bulk. "Bulk" gives no guaranteed bandwidth, "Standard" ensures 10%, "Express" 15%, "Premium" 75% and "Exempt" 100% (values according to this post).

Services not configured are always Standard priority

 

Lagre, reboot og se om det blir bedre.

 

Ståle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...