Gå til innhold

Portrett-Texture av min sønn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det er et bilde av rust jeg har brukt. Ellers funker gammelt treverk og ting som er litt hakkete/stripete ganske bra.

Legger det som øverste layer, og drar det rundt omkring på litt lav opacity for å feks putte på teksturen på haka. Så velger man en blend som gjør at det ser fælt ut, legger til litt blod eller lignende ;) Bare å prøve seg frem, det er jo ikke meningen at det skal se pent ut. Men må jo viske vekk det som kommer rundt, f. eks ser det jo ikke bra ut med tekstur på resten av bildet også. Det beste er jo om huden ser råtten/skadet ut. Gjør ingenting med effekt på resten av bildet, men det må jo ikke se ut som om huden forsvinner ut i resten av bildet ;)

Lenke til kommentar

Synes ikke overhodet at du har lyktes med denne effekten her.. Lyser amatør photoshop lang vei, typisk bilde som tar 30 sek og lage.

 

Komposisjonen i selve bildet er heller ikke noe å skryte av. Teksturen blir alt for dominerende og hele bildet blir bare en stor grøt. Beklager, men slik er det jeg ser på det. :)

 

Da likte jeg Juliess bidrag mye bedre, det siste gule. Synd at kvaliteten på det var litt laber, mobilbilde kanskje?

Lenke til kommentar
Synes ikke overhodet at du har lyktes med denne effekten her.. Lyser amatør photoshop lang vei, typisk bilde som tar 30 sek og lage.

 

Komposisjonen i selve bildet er heller ikke noe å skryte av. Teksturen blir alt for dominerende og hele bildet blir bare en stor grøt. Beklager, men slik er det jeg ser på det. :)

 

Da likte jeg Juliess bidrag mye bedre, det siste gule. Synd at kvaliteten på det var litt laber, mobilbilde kanskje?

9188895[/snapback]

 

Takk for tilbakemelding phax,

Jeg overdrev som vanlig struktur effekten og tok den helt ut. Jeg hadde ikke noen

egnede portrett bilder liggende og kun bilde av en steinhelle så jeg tar selvkritikk og skal få til noe bedre. Det var selve effekten som for meg var "ny".

 

/L

Lenke til kommentar

Byttet ut bildet med et litt mere gjennomtenkt "mix".

 

Mangler fremdeles "riktig" motiv til dette men tester ut effekten,

PS. Greide ikke å la være å teste ut Aurora i samme slengen da det ble mye hvite partier. Lot skyene skli litt inn i motivet og brukte smudge tool i håret for å viske motiv sammen med skyer etc.

 

?

 

/L

Endret av relsafus
Lenke til kommentar
Dette likte jeg mye bedre hvertfall! :)

 

Litt klipp og lim følelse, spesiellt med håret, men alt i alt en stor forbedring! :thumb:

9190438[/snapback]

 

Takk igjen for kommentar phax, hyggelig at du likte dette bedre enn første utgave.

Årsaken til "klipp og lim effekten" er min totale uvitenhet til Aurora 2.1 som dannet skyene. Så da ble det betydelige skiller mellom motiv og skyer. Brukte "gnikke og gnu" metoden, som du ser for og prøve å jevne ut skille, men det er ingen god jobb, som du påpeker.

 

Motivet kommer litt bedre frem og jeg har valgt en beskjering som ikke er symmetrisk.

 

Noe annet jeg bør tenke på med slike MIXèr ?

 

Dette er kun for å lære (driter egentlig i bildet, da det er teknikken jeg ønsker å slipe litt)

 

/L

Endret av relsafus
Lenke til kommentar
Nytt fra meg :p

 

Takk for at du følger opp Juliess, et riktig bra bilde. Det jeg kan se av slike Texture bilder er at alle portretter ser rimelig sjuke ut. Hva daua denne dama av tenkte jeg ;). Ser hun Martha`s engler der oppe ?

 

/L

Endret av relsafus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...