Gå til innhold

Hvordan kan jeg legge til en helt hvit bakgrunn


Anbefalte innlegg

Jeg tar en del produktbilder, hvordan kan jeg legge til en helt hvit bagrunn på disse? Jeg ønsker å beholde skyggene på bildene. Jeg bruker GIMP for behandling av bilder. Legger med et eksempel på et et bilde som jeg ønsker å gjøre dette med.

post-135694-1185894053_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal du ha bakgrunnen helt hvit? da ser det faktisk nesten uekte ut (som en dataanimert sko)... Men hvis du like vel har lyst så må du ha en helt hvit bakgrunn og så bruke masse lys så du totalt "brenner ut" bakgrunnen... skjønner?

9183311[/snapback]

 

Grunnen til at jeg ønsker den hvit er at jeg skal bruke bilden i noen kataloger. og hadde håpet at dette kunne gjøres i et program. Slik at jeg ikke trenger å bruke så mye lys.

Lenke til kommentar

Jeg skulle også gjerne ha fått hvitere bakgrunn uten å bruke så mye lys. Jeg skulle også ønske at jeg fikk like bra bilder med mobilen som jeg får med dslr'en. Men slike ting går dessverre ikke...!! Hvit BG = mye lys (en helt vanlig blitz med 30+ i ledetall burde holde)...

Endret av peetah
Lenke til kommentar
Hei

 

Hvis du benytter ulike lag for bakgrunn, forgrunn, og det du ønsker skal være i fokus, har du bedre muligheter til å få det uttrykket du ønsker.

 

Etter 10 min i ps, fikk jeg til dette:post-50812-1185985432_thumb.jpg

 

hilsen JL

9188321[/snapback]

 

Hei!

Ser meget bra ut.

Har du en kjapp oppskrift på hvordan du fikk til dette?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...