Gå til innhold

Hvilket skjermkort til oppløsning 1920x1200?


Bond33

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nytt skjermkort til pcen. Det må takle oppløsningen til en 24" Lcd skjerm med oppløsning 1920x1200. I følge opplysninger jeg finner på de forskjellige kort er det mange kort som takler det. Men hvor gode er de egentlig i spill?

 

Jeg har sett på disse kortene:

 

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...00;c:36132;r:pg

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...36132;pl:1;r:pg

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...b:723;pl:1;r:pg

 

320MB eller 640MB kort til spill?

 

Ønsker innspill fra andre som har noen av disse kort. Erfaringer med temp. støy osv.

 

Jeg har forøvring denne maskinvaren:

 

Asus P5W64 - Intel E6850 - Mist 600W - Minne G.Skill F2-6400PHU2- 4GBHZ - 2xSeagate 7200.9 250gb i raid 0.

 

Ønsker ikke å gå høyre i pris enn overnevnte skjermkort.

Endret av Bond33
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er en test som sammenligner geforce 8800gtx, gts 640 gts320oc og x1950 xt-x

på forskjellige spill og oppløsninger så du kan jo vurdere selv. personlig ville jeg gått for 640.

 

Test

9176108[/snapback]

 

 

Jeg tenker mere og mere på 640MB. Lurer på at jeg går for evga kortet på 640MB hos Amentio. Dette er et standard kort ikke overklokket. Det følger med overklokkingsprogram på noen kortmerker så vidt jeg husker(bl.a Asus Probe)

Endret av Bond33
Lenke til kommentar
Her er en test som sammenligner geforce 8800gtx, gts 640 gts320oc og x1950 xt-x

på forskjellige spill og oppløsninger så du kan jo vurdere selv. personlig ville jeg gått for 640.

 

Test

9176108[/snapback]

 

 

Jeg tenker mere og mere på 640MB. Lurer på at jeg går for evga kortet på 640MB hos Amentio. Dette er et standard kort ikke overklokket. Det følger med overklokkingsprogram på noen kortmerker så vidt jeg husker(bl.a Asus Probe)

9176643[/snapback]

 

går jo ann og bare laste ned ntune fra nvidia sine sider som hjelper deg og klokke kortet, men ville ikke klokka så altfor langt. lykke til med det kortet det blir.

Lenke til kommentar
Her er en test som sammenligner geforce 8800gtx, gts 640 gts320oc og x1950 xt-x

på forskjellige spill og oppløsninger så du kan jo vurdere selv. personlig ville jeg gått for 640.

 

Test

9176108[/snapback]

 

 

Jeg tenker mere og mere på 640MB. Lurer på at jeg går for evga kortet på 640MB hos Amentio. Dette er et standard kort ikke overklokket. Det følger med overklokkingsprogram på noen kortmerker så vidt jeg husker(bl.a Asus Probe)

9176643[/snapback]

 

går jo ann og bare laste ned ntune fra nvidia sine sider som hjelper deg og klokke kortet, men ville ikke klokka så altfor langt. lykke til med det kortet det blir.

9183623[/snapback]

 

 

Takker for hjelpen. Har bestilt EVGA kortet med 640MB. Kortet blir sendt fra Sandefjord i dag så det er vel ikke i Trondheim før på Fredag. Gleder meg.

 

Har nettopp lastet ned siste Nvidia driverne og Ntune.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...