elisra1 Skrevet 30. juli 2007 Skrevet 30. juli 2007 (endret) Har hatt et panasonic dmc fz 50 i ett halvt års tid nå. Så langt veldig fornøyd, men jeg har et problem. Tar mye judobilder. Der er bevegelsene hurtige, samtidig som det foregår innendørs i haller eller andre "litt mørke" rom. Forøvrig, synes blenderpåningen er bra , er det et alternativ å få kjøpt eget objektiv til dette kamera med større blenderåpning? Eller er det bedre og koste på seg en blitz? Synes ikke det er spennende å komme hjem fra trening med kornete bilder på grunn av høy iso bruk osv. Noen tips? Jeg må fort opp på 800 i iso verdi, da er ikke bildene pene lengre synes jeg. Når det er sakt, takk for hjelpen, om det er noen. Endret 30. juli 2007 av elisra1
k-ryeng Skrevet 30. juli 2007 Skrevet 30. juli 2007 Forøvrig, synes blenderpåningen er bra , er det et alternativ å få kjøpt eget objektiv til dette kamera med større blenderåpning?Eller er det bedre og koste på seg en blitz? Du kan ikke skifte objektiv på dette kameraet, så du har egentlig bare ett valg - kjøpe blitz... Hvis du ikke skal skifte kameraet da. Mange blitzer vil passe på dette kameraet, men det lønner seg å ikke kjøpe en for svak, da du skal bruke den i haller. Vil tro det lønner seg å finne en annen en original Panasonic, da de er svindyre for si det mildt...
Dotten Skrevet 30. juli 2007 Skrevet 30. juli 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)
Manskow Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 (endret) Da skal du gjøre som jeg gjorde med mitt FZ30 (som er 97% likt FZ50): Kjøpe deg en Metz blits, som fungerer meget bra på dette kameraet. Jeg tok et lass bilder på siste julebord med denne kombinasjonen, og kjører i tillegg alltid på ISO 100. Blitsen klarte å lyse opp imponerende langt utover bordene i den forholdsvis store salen (storsalen i Oseberg Kulturhus, Tønsberg). Denne er en av de som Metz anbefaler til FZ50: Selv har jeg 36 C-2, som likner, men har åpenbart gått ut. Tror jeg ga ca. en 700-lapp for den Se ellers på Metz' sin side med anbefalte biltser til FZ50. Du kan jo se et par eksempler her og her. Det første har smurt litt på ansiktene for personvern, det er ikke elendig fokus... Jeg sto da et stykke unna bandet og fyrte opp blitsen på noe av det sterkeste. Den kan kjøre fra full styrke til svært svakt for nærliggende portrettet o.l. og re der med meget fleksibel. Den kan også vendes i 5 trinn fra 0 til 90 grader, og dermed kjøre med indirekte belysning det det er hensiktsmessig. Endret 1. august 2007 av manskow
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå