Gå til innhold

Returrett på barbermaskin?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan man kjøpe en barbermaskin på Elkjøp, prøve den hjemme, å levere den tilbake på 30 dagers returrett?

Eller kjøpe på nettbutikk, for eksempel komplett, prøve den, å bruke angreretten, hvis man ikke er fornøyd?

9171542[/snapback]

 

 

Tror denne returretten ikke fungerer på ting til personlig pleie.

 

Elkjip og andre butikker pleier å ha dette opplyst i butikken og i reglene for returretten.

Lenke til kommentar
Kan man kjøpe en barbermaskin på Elkjøp, prøve den hjemme, å levere den tilbake på 30 dagers returrett?

Eller kjøpe på nettbutikk, for eksempel komplett, prøve den, å bruke angreretten, hvis man ikke er fornøyd?

9171542[/snapback]

Ting som leveres inn på angrerett må kunne selges etterpå til omtrent samme pris. Ville DU kjøpt en brukt barbermaskin?

Lenke til kommentar

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...ContentKey=5440

 

"Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner, produkter solgt med abonnement og personlig pleieprodukter (barbermaskiner m.m). Husk å ta med kvittering"

Lenke til kommentar

Jeg mener Braun har hatt noe returgreier, men har ikke funnet noe link i farta.

 

Edit:

Du kan jo høre med firmaet som har service på disse produktene:

 

Procter & Gamble Norge AS

Braun Service Norway & Denmark

Tvetenveien 40

0666 Oslo

 

Phone Country Code: ++47

Phone: 22-632600

Hotline: Private Consumer Callcenter: 22-630093

Hotline: For Service Partners only: 22-630095

Service for: All products

Endret av Largie
Lenke til kommentar

Jeg vil mene at ved å ta i bruk barbermaskinen og faktisk barbere deg med den har du mistet retten til å returnere varen, da den ikke bare kan settes i hylla igjen og selges uten verditap. Angrerettloven er til for å kunne inspisere en vare som er fjernbestilt og som man derfor ikke har mulighet til å se på som man ville hatt dersom man fysisk holdt i produktet i en butikk.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

 

Angreretten gjelder ikke

 

a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake

c) varer som raskt forringes fysisk.

:)

Endret av nesheim
Lenke til kommentar

Elkjøp reserverer seg mot bytte av barbermaskiner i sine fysiske butikker, på netthandel så visste jeg ikke svaret, men ser ut som folk mener angreretten for netthandel ikke gjelder her.

 

Braun har kampanjer nå og da, spesielt mot jul (ihvertfall de siste to-tre åra), kjøper man produktet innenfor en viss tidsperiode så får man 60 dagers full returrett og pengene ført over på konto. En må selv sende produktet inn til braun (usikker på hvem som betaler denne frakta) da en ikke kan levere produktet til butikk og få pengene derfra. Det er ikke noen slik kampanje akkurat nå som jeg kjenner til. Og kampanjen gjelder da kun spesielle utvalgte produkter.

Lenke til kommentar
Angrerett har absolutt 0 å gjøre med Elkjøps 30-dagers åpent kjøp.

9173073[/snapback]

Så gjaldt da spørsmålet også ANGRERETT. Spørsmålet vedrørerende returrett var allerede besvart da jeg la inn innlegget mitt og kommenterte det derfor ikke.

 

Folk må begynne å lære seg å lese innleggene de har tenkt kommenterere. :roll:

Endret av brannslange
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...