Gå til innhold

ikke tid til raid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte korte ned topicen.. Men hovedsakelig dreier det seg om: Unger som ikke har forståelse for at enkelte ikke har tid til raid

Får ofte spørsmål -hvorfor raider du ikke?

joda, skulle gjerne ønske å gjøre det... men ikke alltid man har tid, + det lager en form for tvang til å spille. noe som går imot prinsippet: spill skal være gøy!

Har diskutert raid i guilden titt og ofte. Mange som ønsker at vi skal det, vi mangler 1-2 healers og 1-2 tanks så kan vi greit begynne. Men det er ikke alle som har tid, noe jeg har stor forståelse for. INGEN burde risikere jobb/skole pga raid. Disse tingene gjør også at folk blir sliten, å legger seg tidligere, noen jobber seint ect.

Jeg kommer aldri til å tvinge noen til å gjøre noe som helst... Så får se når resten av guilden har kommet seg fra 55+ til 70 :) Vi er svært sosial av oss, ofte noen leaver for raid guild.. men de har blitt for vant til væremåten i vår guild, å tar da som oftest max 2uker så får man /w kan jeg komme tilbake?

Siden dette i en periode pågikk veldig ofte, måtte jeg lage regel -leaver du leaver du for godt...

Det ble for mye stress å inv alle tilbake vær dag, fikk jo ikke spillt selv :p

Så, er det noen andre der ute som ikke har tid, eller føler raid tar bort en del av gleden i spillet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg spilte wow var raiding den store gleden :p Alle vitsene over vent osv.. Vi hadde det så moro når vi fighta oss gjennom AQ40, BWL & Naxx :w00t: Men etter hvert tok det over for masse fritid og jeg slutte med raiding. Uansett, raiding synest jeg var det kjekkeste med wow. Men dog altfor tidkrevende.

Nå vet ikke jeg hvordan raiding er etter TBC siden jeg ikke har spilt etter det kom ut.

Skrevet

Hum. For meg kan raiding være noe av det beste ved WoW så sant jeg er i et godt raid-community eller guild. Før TBC var en uke sånn: 2-3 dager med raiding, hver raiding økt aldri mer enn 5 timer, som oftest 3-4. Det var ikke noe must, men lederen så helst at du stilte opp på 2 av 3 raids. Raid tidene var veldig greie for meg og det gikk ikke ut over skole eller noe sånt.

Raiding kan være grisegøy, men det krever at du finner noen du trives å raide med, som raider da det passer deg og kan slacke litt hvis det passer deg dårlig en dag.

Som sagt, raiding kan være gøy, men det er mye som skal være riktig for at det skal gå opp. Ihvertfall for meg.

Skrevet
Når jeg spilte wow var raiding den store gleden :p Alle vitsene over vent osv.. Vi hadde det så moro når vi fighta oss gjennom AQ40, BWL & Naxx  :w00t: Men etter hvert tok det over for masse fritid og jeg slutte med raiding. Uansett, raiding synest jeg var det kjekkeste med wow. Men dog altfor tidkrevende.

Nå vet ikke jeg hvordan raiding er etter TBC siden jeg ikke har spilt etter det kom ut.

9170143[/snapback]

Ja, typen har delt litt om hvor artig de hadde det over vent mens de raidet :) Men samtidig tar det dsverre tid :ermm: me wants, but dont have time atm :cry:

Skrevet

Beste rådet jeg kan gi det deg er å prøveå finne et casual raiding guild (som det desverre er så alt for få av) som raider da det passer deg og ikke alt for ofte. Hvis ikke det går heller, nyt det du kan. WoW blir ikke borte med det første og du kan jo alltids raide senere en gang da det passer bedre med livet ditt?

Skrevet
Beste rådet jeg kan gi det deg er å prøveå finne et casual raiding guild (som det desverre er så alt for få av) som raider da det passer deg og ikke alt for ofte. Hvis ikke det går heller, nyt det du kan. WoW blir ikke borte med det første og du kan jo alltids raide senere en gang da det passer bedre med livet ditt?

9170174[/snapback]

Det var det vi tenkte å starte med til å begynne med innfor guilden.. siden vi har ca nok folk. Jeg er guild mastern der, men vil helst unngå å kicke folk bare fordi de ikke har tid. for vet jo selv hvordan det er å ville gjøre begge deler, men rett og slett ikke alltid ha like god tid.

Mange som har raidet for fullt før TBC å kunne tenke seg en mer slacka form for raiding. Noe tips om hvordan å gjennomføre dette i praksis?

For det første så blir vi jo til å oppgradere forumet ect. slik at man faktisk vet at man har nok folk på den angitte dagen ol.

Skrevet

Èr jo greit nå da det krevest betraktlig mindre en før. Nå holder det og sammle sammen 10 stk. Før BC var det 40stk og mye vannskligere til å få folk til å møte opp

Skrevet

Start med f.eks. å gjøre instances/heroic instances med guild og bli vant til å samarbeide med hverandre (hvis dere ikke allerede er det). Så eventuelt høre hvem som er interresert i å prøve å få til et raid eller to i uka, bare vær forsiktig og ikke bli et "hardcore raiding guild". Hvis det er interesse er det bare å kjøre på. Og jeg er sikker på at det er mange som kunne tenke seg litt avslappet raiding.

Hvis alt dette funker så kan du etterhvet begynne å sette faste dager og tider.

Skrevet

den saken er da grei. vi er atm 22stk lvl 70.. så er resten 55++, de fleste over 65 av de som gjenstår da :p

Men, ikke alle som spiller nå i sommer. så får forsøke til høsten.

er btw: flere som har mer enn 1 lvl 70..så tror jeg må lage meg liste over hvilke classes som egentli hiver seg med i forhold til hva man allerede har i guilden :p

Skrevet

Raiding er gøy! Når man ikke wiper av teite tinger som burde vært forstått på 15 wipes :p Men men...

Pre-TBC var jeg ikke noe særlig til raider. Pga jeg ikke hadde egen PC og jeg hadde det gøy med PvP når jeg kunne gjøre det :) Men nå som jeg har egen bærbar og tid til dette så må jeg si det er gøy! :D

Skrevet
Raiding er gøy! Når man ikke wiper av teite tinger som burde vært forstått på 15 wipes :p Men men...

Pre-TBC var jeg ikke noe særlig til raider. Pga jeg ikke hadde egen PC og jeg hadde det gøy med PvP når jeg kunne gjøre det :) Men nå som jeg har egen bærbar og tid til dette så må jeg si det er gøy! :D

9170614[/snapback]

Det er faktisk litt gøy, men faen det er vanskelig syns nå jeg. Ble spurt i guildchaten om jeg kunne bli med på Illhoof i Karazhan idag. Noe som er sikkert og visst er å ha mana potion. Jeg sto og spammet fireball og scorch. Da han var nede på 80% så var jeg tom for mana :/

Også healerne hadde problemer med å heale den som var sacrified så vi wipet :(

9170665[/snapback]

Hehe, har vært på samme stadiumet :) Uten Progress så blir det ganske dødt ja. Vi bruker ofte 2xLocks og 1xShadowpriest der :)

Skrevet

Raiding er spillet, mer eller mindre. Det finnes jo to typer raiding, casual raiding og hardcore raiding, og gjerne noe i midten. Er på noe som ligner sistnevnte nå. (4timer, 4dager)

Ventrilo :love: .

Skrevet
Så, er det noen andre der ute som ikke har tid, eller føler raid tar bort en del av gleden i spillet?

9170112[/snapback]

I en kort periode forsøkte jeg å spille sammen med et litt for entusiastisk raid-guild. Jeg likte det ikke, flere i guilden mente jeg spilte for lite og "presset" meg til å bli værende og ikke logge av. Den gjengen mente det var vanlig praksis, og at de som ikke likte det var "for slappe", eller "for lat". Det er sikkert ikke så vanskelig å forstå at jeg fant veien ut rimelig kjapt.

Men, det handler om å finne de rette menneskene å spille på lag med. Når en spiller i grupper får en det ikke kjekkere enn det gruppen tillater. Er det en artig og trivelig gjeng vil det være mer moro enn å være med en gjeng som bare er sure eller kjedelige.

Tid er ikke noe problem sålenge de andre på ditt lag aksepterer at du spiller så mye du selv ønsker, og at disse ikke "presser" deg til å spille mer eller til angitte tider.

Skrevet

Nødvendigheten av raiding har gått drastisk ned siden TBC kom. Nå kan man skaffe like bra gear, eller bedre...(kommer selvsagt ann på hvilken klasse man er) ved å kjøre arena og pvp, samt en del soloquest hehe:)

Før TBC var ikke dette mulig om man ikke pvp'et døgnet rundt for å få høy rang.

Selv har jeg store problemer med å stille til bestemte tider for å raide. Men før TBC var det eneste måte å skaffe gear på, og jeg følte at jeg måtte stille på raid i ny og ne selv om jeg ikke likte det.

Men....nå har jeg selv vært i karazan 5 ganger..alle gangene fordi jeg hadde tid og lyst akkurat der og da..og dem kunne ikke leve uten min dps (warrior) :)

Og jeg må med hånden på hjertet si at det er et utrolig spennende sted. Ikke det at jeg bryr meg noe særlig med å ta ned bosser etc., da jeg i grunnen ikke trenger gear derfra. Taktikk overlater jeg til dem i guildet som liker raiding, så lytter jeg bare når dem sier nøyaktig hva jeg skal gjøre og utfører det. Men det som er så gøy med kara er miljøet:) Jeg har forkjærlighet for slik middelalder-borg-ballsaler-opplegg:) Og jeg trives egentlig ufattelig godt der inne:)

Men for meg er raiding 5-10% av wow, spennende å oppleve enkelte instanser til tider, men langt fra nødvendig for å skaffe gear. Blizzard har gitt friheten tilbake til folket i mine øyne:)

Skrevet

For å svare relativt kort på det;

JA! Raiding ødelegger moroa i spillet for min del, og jeg føler at jeg har en plikt til å møte opp. Mens de fleste av kameratene mine synes at det meste _før_ raidingen er kjedelig, og koser seg med det.

Folk er forskjellige :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...