Gå til innhold

Hvordan midtstille et bilde?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å nei. Hold dere unna å lage sider med tabeller! For guds skyld !:p

 

Gjør heller slik:

 

<div id="wrapper"><p>Et eller annet her</div>

 

og i css-filen din så skriver du #wrapper { width: 30em; height: 10em; margin: 0 auto; }

 

Vidde og høyde velger du såklart som du vil. Er du usikker så sjekk ut litt mer om css og semantisk markup :)

Lenke til kommentar

kowboi, det er ofte greit å lære seg alt med tabeller først og så gå over til å bruke div. Slik gjorde jeg det og det er svært nyttig. Jeg fikk et oppdrag der jeg skulle oversette en bomba fil fra tabeller til divs. Huff.. Filen var så grusom at jeg brukte to timer på å tyde den!

 

Poenget er at freelancere må kunne tabeller!

Endret av Rinox
Lenke til kommentar

1) Det er ingenting fra trådstarter som antyder at dette har med design å gjøre.

2) Å vite at tabeller ble brukt til design, hvordan de ble brukt, og hvorfor det ikke burde brukes er rimelig nødvendig etter min mening, da man ikke alltid starter fra scratch, eller har muligheten til å "påkreve" semantisk kode. (F.eks. fra et firma som har en stor side, men ønsker noen små endringer.)

Lenke til kommentar
kowboi, det er ofte greit å lære seg alt med tabeller først og så gå over til å bruke div. Slik gjorde jeg det og det er svært nyttig. Jeg fikk et oppdrag der jeg skulle oversette en bomba fil fra tabeller til divs. Huff.. Filen var så grusom at jeg brukte to timer på å tyde den!

 

Poenget er at freelancere må kunne tabeller!

9178727[/snapback]

Vel jeg aldri kunnet noe om å lage sider med tabeller, og jeg har ikke noe problem med å oversette fra tabeller til CSS og semantiske html-elementer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...