Gå til innhold

Trøbbel med strømforsyning


Anbefalte innlegg

For et par dager siden røyk strømforsyninga som kom med kabinettet (Smart Power 2.0 450W). Kjøpte meg en stillegående NorthQ 500W som erstatning, og den funket brillefint. Helt til i morges, hvor den plutselig var (tilsynelatende) helt død. Fikk ikke lys på hovedkortet engang. Sjekket at alt var koblet korrekt inni maskina, og at ingenting var løst.

 

Maskina mi består av et NVidia SLI hovedkort, AMD 64 CPU, 2GB DDR-minne, GForce 7800GT, SBlaster Live!, to harddisker, DVD-spiller, mus/tastatur via USB... ingenting som skulle tilsi at jeg trenger mer enn 500W ihvertfall, og har jo uansett brukt samme oppsett med en 450W PSU i to år.

 

Jeg hadde strømforsyninga koblet til et 5-veis "grenuttak", hvor også modemet og kabeltv-dekoderen er koblet. Grenuttaket er koblet til et toveis vegguttak hvor det andre uttaket okkuperes av LCD-TV'n. Grunnen til at jeg nevner dette er at strømforsyninga kom til live igjen når jeg koblet den til et annet vegguttak... nå har den funkert brillefint uten tegn på ustabilitet i flere timer.

 

Hva er egentlig begrensningen på hvor mye strøm man kan dra fra et et vegguttak? Er virkelig en 500W PSU + modem + dekoder (+ flatskjerm) virkelig nok til å lage problemer? Eller er det helt tilfeldig at strømforsyninga nå funker igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...