Gå til innhold

forskjellen mellom asus p5n-e og p5k

ukcs

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kan noen si litt om forskjellen de to hovedkortene i mellom? Hvordan kan man merke forskjellen på de i praksis?

Om man ikke overklokker og ikke kjører sli, er det egentlig særlig forskjell på de?

Bråker det ene mer en det andre?

Endret av ukcs
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Asus P5N-E SLI er iallefall vifteløst. Har 2 slike hovedkort selv og er kjempefornøyd. Nettopp derfor jeg kjøpte nr.2 da jeg oppgraderte den andre PC-en. P5K vet jeg lite om, men tror da det også er vifteløst. Så da er jo begge hovedkortene lydløse i utgangspunktet.

Jeg har dog montert 2 stk. 40mm vifter på Northbridge på mine Asus P5N-E SLI hovedkort. Northbridge går nemlig svært varm. Så har jeg montert kjøleribbe på Southbridge. Siden denne kommer uten.

Men så overklokker jeg da også.

Skrevet
Asus P5N-E SLI er iallefall vifteløst. Har 2 slike hovedkort selv og er kjempefornøyd. Nettopp derfor jeg kjøpte nr.2 da jeg oppgraderte den andre PC-en. P5K vet jeg lite om, men tror da det også er vifteløst. Så da er jo begge hovedkortene lydløse i utgangspunktet.

Jeg har dog montert 2 stk. 40mm vifter på Northbridge på mine Asus P5N-E SLI hovedkort. Northbridge går nemlig svært varm. Så har jeg montert kjøleribbe på Southbridge. Siden denne kommer uten.

Men så overklokker jeg da også.

9162335[/snapback]

takk for raskt svar :) etter hva jeg kan se så er begge vifteløse, og da mistenker jeg at jeg ikke vil merke særlig forskjell på de i praktisk bruk når jeg ikke overklokker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...