Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan koble sammen to aksesspunkt?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har forsøkt å søke litt på forumet for å se om jeg fant noe svar på det jeg lurer på, før jeg laget ny tråd. Dette fant jeg ikke, så here goes.

 

Jeg har en xbox (chippet gen 1) og en bærbar i stua. På soverommet har jeg adsl-modemet, og på arbeidsrommet står det en stasjonær PC.

 

Jeg har kjøpt 2 stk WAP54G (trådløst aksesspunkt) og 1 stk WMP54G (trådløst nettverkskort). Det ene aksesspunktet har jeg koblet til adsl-modemet, og jeg kom på nett umiddelbart. Konfigureringen var planke.

 

Det andre aksesspunktet vil jeg koble til xboxen, mens det trådløse nettverkskortet settes i den stasjonære. Jeg har dog ikke all verdens peiling på trådløse nettverk, så utfordringen min er som følger:.

 

Hvordan kan jeg sette opp nettverket slik at disse fire enhetene kan kommunisere med hverandre på samme tid, ved å bruke de to aksesspunktene? Lar det seg gjøre i det hele tatt?

 

Dersom dere trenger mer informasjon om noe som helst for å få hjulpet meg; skrik ut. Jeg er lei av å trekke TP i hele huset, så mitt største ønske er å få disse fire enhetene til å kommunisere med hverandre uten problemer.

 

- Geir

Endret av mabbutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få det til på x-boxen må WAP54G boksen settes opp i bridge modus evt i client i menyen. Jeg er usikker på om denne boksen kan dette, og hvis ikke må du kjøpe inn en annen. Et billig og fungerende forslag er Jensen AIR:Link WBR6954.

Til den stasjonære er det anbefalt å innstallere driverene til kortet først, og deretter fysisk å sette inn kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...