Gå til innhold

OpenMoko-tråden


Anbefalte innlegg

Det er korrekt at OpenMoko har bestemt å bytte toolkit fra GTK+ baserte 2007.2 til Qt/Qtopia/E17 baserte ASU.

I forhold til mine erfaringer med GTK+, Qt og E17, syns jeg byttet har potensiale...

 

Python er ikke støttet offisielt i OM 2007.2 etter hva jeg vet, men mener python interpreter og GTK+ bindings er lett tilgjengelige.

Ellers, bortsett fra det, er vel python like fullverdig som andre programmeringsspråk.

 

 

Derimot kan vel ingen her svare på hva vi bruker (toolkit eller prog.språk) til telefonen fordi så vidt jeg vet har ingen her på forumet fått telefonen ennå.

GSM 900 MHz versjonen av Neo Freerunner kommer i salg nå den 25. (i følge plan) og vi er 10 stk som bestiller/kjøper da.

Så... spør på nytt i august :)

 

Hei,

 

Takker for raskt svar.

 

Det jeg lurte på var om python-applikasjonene jeg utvikler i tkinter kan brukes i telefonen? Eller må jeg bruke en annen form for gui?

 

Er helt ny på dette, derfor kanskje litt dumme spørsmål. Hvilket gui er mest vanlig i python sånn ellers da? Vet noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASU er egentlig bare en hurtigløsning for å gi folk ett sett programmer for freerunner som funker når dem tar den ut av boksen. etter hvert så skal dem lage til en ny løsning som er mer en samling av bakgrunnsprotokoller slik at forskjellige programmer kan snakke sammen.

 

og ASU er ikke ren qtopia. den har også enkelte programmer fra 2007.2, noe som betyr at gtk+ er også til stede.

 

for å prøve å oppsummere, standard qtopia bruker en framebuffer for å vise gui, ASU bruker en minimal utgave av X11, altså samme som du finner på en vanlig pc. oppå dette har dem stablet en samling programmer fra qtopia, 2007.2 og muligens annet også. alt sammen innpakket i en WM som har sine røtter i enlightenment 17.

Lenke til kommentar
ASU er egentlig bare en hurtigløsning for å gi folk ett sett programmer for freerunner som funker når dem tar den ut av boksen.
Hurtigløsning?

Er ikke ASU fokuset for videre utvikling da?

Og det er om2007.2 Neo Freerunner blir levert med.

 

etter hvert så skal dem lage til en ny løsning som er mer en samling av bakgrunnsprotokoller slik at forskjellige programmer kan snakke sammen.
FSO stack
Lenke til kommentar
Aghh..! er det flere som venter på at 900 versjonen som skulle slippes på webshopen deres i dag?!

Ja! Har ventet i ca et år nå :)

Synd den ikke kom ut før sommern, sånn at vi kunne lekt med dem i ferien. Men, regner med at vi har dem i hende i løpet av et par uker, eller hva?

Lenke til kommentar

Skjekka ASUS' websider for nedlasting av drivere.

For VW223B skjermen finnes det drivere til kun Vista 32bit, WinXP og Win2K.

Selvom ASUS putta linux i Eee, så tviler jeg sterkt på at ASUS brått dukker opp med en linux driver også.

 

Men det kan jo være at ASUS tilbyr specs til en linux utvikler hvis denne undertegner en NDA...

Lenke til kommentar

tviler, for her snakker vi nok om software-komprimering av bildedataene via en tredjeparts-algoritme, som så blir dekomprimert i en brikke fra samme part inne i skjermen.

 

er nok teknologi fra disse folka her asus bruker:

http://www.displaylink.com/index.html

 

bingo, shop linken på siden lister skjermen:

http://www.displaylink.com/shop.html

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Hvor er alle linkene til brukergenerete sider hvor alle de nye Neo apps'ene? Regnet med at de ble laget på løpende bånd nå.

Når er det vel bare et veldig lite antall personer som har fått telefonen enda, men neste sending fra England blir nå i denne uka en gang. Etter det blir det sikkert fart på utviklingen av programmer...

Lenke til kommentar

toutchscreen, gps, wi-fi, to akseleratorer slik som iphone har så når du legger den på sidelengs flytter bildet seg akkurat som iphone cowerflow'en, ingen sperrer som igjen betyr at du kan installere windows mobile hvis du ønsker, 400 mhz prossesor, 150 mb ram om jeg ikke tar mye feil, bedre oppløsning på skjermen inn iphone har. bluetooth

dette er noe av det jeg kom på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...