Gå til innhold

DVI-switchboks. Noen tips?


Anbefalte innlegg

Jeg har 1 DVI-inngang på TVen min. Denne fungerer også som HDMI-inngang og er derfor fullkoblet med lyd.

 

Nå ønsker jeg å anskaffe meg en DVI-switchboks slik at jeg slipper å koble bak TVen hver gang jeg ønsker å bytte mellom mine 3 forskjellige systemer som bruker DVI.

 

Jeg har sett litt rundt, men bare funnet noen få bokser til rundt 2000 kroner som ikke er på lager. Det eneste som skal være på denne boksen av inn/utanger er 1 port for DVI-ut og 3-4 porter for DVI-inn. Alt dette må være fullkoblet DVI. Noen som har en slik og kan anbefale eller har tips hvor jeg kan få tak i en? Gjerne til en del mindre enn 2000 spenn da jeg synes det var litt drøyt... på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke sett noen billige DVI switcher, men har funnet noe annet som muligens kan være aktuelt...

 

Talismoon HDMI Switch + dvi <-> hdmi adapter herfra burde også fungere.

Talismoon switchen koster $ 104.95 hos divineo + 10$ frakt. (Blir ca. 911kr med toll)

 

XCM sin switch som kommer snart vil samsynligvis også koste ca. det samme.

Endret av Apocalypse
Lenke til kommentar

radivx:

 

HDMI is backward-compatible with the single-link Digital Visual Interface carrying digital video (DVI-D or DVI-I, but not DVI-A) used on modern computer monitors and graphics cards. This means that a DVI-D source can drive an HDMI monitor, or vice versa, by means of a suitable adapter or cable, but the audio and remote control features of HDMI will not be available. Additionally, without support for High-bandwidth Digital Content Protection (HDCP) on the display, the signal source may prevent the end user from viewing or recording certain restricted content.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...