Gå til innhold

Ingen lyd! Realtek ALC268.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Jeg kjøpte for noen uker tilbake en bæbar av typen Multicom Compal IFL90+ 15.4" GeForce® 8600M GT 512MB Santa Rosa. Og kjører denne med Windows XP Pro sp2.

 

Men uansett hvilken lyddriver jeg har installert (de som fulgte med bærbaren, og de jeg kunne finne på internett) fungerer lyden ikke. Under enhetsbehandling står det at alt fungerer som det skal. Og jeg får faktisk til å ta opp med mikrofonen, men ingen lyd fra høytalere eller headsett.

 

Noen som har erfaringer med denne typen lydkort og windows xp?

 

Jeg har også hatt noen runder med support på multicom, uten at de har kommet med noe annet enn det jeg allerede har prøvd

 

Siste svar, etter at jeg har blitt spurt om jeg vil kjøpe windows vista, og om jeg har en piratkopiert xp-plate(noe jeg ikke har)

Hei

Du har installert Microsoft HD Audio oppdateringen som ligger ved denne driveren?

Den skal installeres aller først, før du legger inn selve driveren.

Forsøk evt. å fjerne driveren før du installerer HD audio oppdateringen.

Jeg har vel egentlig prøvd alle driverne jeg kan finne, og mange får samme feilmelding på slutten av installasjonen "Realtek HD LydDriver misslyktes!!"

 

Hjelp meg! Trenger lyd, og er så oppgitt nå at jeg snart sender den tilbake.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nesten det samme problemet som deg bare at jeg har "Multicom Compal IFL90 15.4" WXGA GeForce® 8600M GT 256MB" med Windows XP Pro SP2

 

Og jeg får ikke tatt opp noe med mikrofonen heller.

 

Kan være helt på bærtur her men, tror problemet kan ligge i at "AHCI Config" er på disable hos meg og får ikke installert driverne for denne.

 

Hva står den på hos deg? I biosen typ.

Lenke til kommentar

^^ Har fått lyd nå tror ikke AHCI hadde noe med det å gjøre men fikk nå aktivert den:

 

Aktiverte AHCI ved å:

prøvde å installere denne driveren her http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=7308.

 

Fikk så bluescreen og reboota, testa igjen bare når den reboota gikk jeg inn i biosen og skrudde på "AHCI" og fikk boota.

 

Vet ikke om det hadde noe med saken å gjøre men:

 

I "Device manager" under "System devices" var det en ting med navn PCI Device som hadde et gult utropstegn, fikk windows til å lete etter drivere til denne og det var typ lydkortet.

 

Håper dette hjelper.

 

Mvh Ohm

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Hei!

 

 

Jeg kjøpte for noen uker tilbake en bæbar av typen Multicom Compal IFL90+ 15.4" GeForce® 8600M GT 512MB Santa Rosa. Og kjører denne med Windows XP Pro sp2.

 

Men uansett hvilken lyddriver jeg har installert (de som fulgte med bærbaren, og de jeg kunne finne på internett) fungerer lyden ikke. Under enhetsbehandling står det at alt fungerer som det skal. Og jeg får faktisk til å ta opp med mikrofonen, men ingen lyd fra høytalere eller headsett.

 

Noen som har erfaringer med denne typen lydkort og windows xp?

 

Jeg har også hatt noen runder med support på multicom, uten at de har kommet med noe annet enn det jeg allerede har prøvd

 

Siste svar, etter at jeg har blitt spurt om jeg vil kjøpe windows vista, og om jeg har en piratkopiert xp-plate(noe jeg ikke har)

Hei

Du har installert Microsoft HD Audio oppdateringen som ligger ved denne driveren?

Den skal installeres aller først, før du legger inn selve driveren.

Forsøk evt. å fjerne driveren før du installerer HD audio oppdateringen.

Jeg har vel egentlig prøvd alle driverne jeg kan finne, og mange får samme feilmelding på slutten av installasjonen "Realtek HD LydDriver misslyktes!!"

 

Hjelp meg! Trenger lyd, og er så oppgitt nå at jeg snart sender den tilbake.

9152903[/snapback]

 

Har du fått orden på lyd driveren?

 

Hadde samme problem som deg, har forøvrig nøyaktig samme laptop som deg også.

 

Under installering av lyd driverene som fulgte med på CDen, så fikk jeg feil melding, og etter det fikk jeg ikke avinstallert noe som helst. Heller ikke oppdatert lyd drivere, det var et "gult utropstegn, på lyd driveren under "Device Manager". Løsningen for meg viste seg å være:

 

1. Revo uninstaller (kjekt, siden det tar med små rusk/registre osv)

2. Fjernet "Microsoft HD Audio oppdateringen"

3. Installerte lyd drivere jeg fant på siden til Intel.com

 

Hadde også en del andre lure små problemer, kan da også nevne at AHCI var disabled, men etter at jeg fant SATA driverene jeg kunne integrere i XP CD-en, så fikk jeg installert Windows XP Pro x86 med AHCI enabled, og da hadde jeg INGEN driver problemer, slik jeg hadde første gang. (Om dette har noen sammenheng aner jeg ikke, men det virket i allefall bedre for min del.

 

sXe

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Søkki, jeg har lett overalt etter noen med samme problem, og først nå fant jeg det.

Selv har jeg en Compal IFL91, med Vista.

I Vista er det ikke noen problemer med installasjonen av Realtek driveren, det er XP problemet ligger. prøvde å formatere maskina for å legge inn XP, men Realtekdriveren nekta plent å installere seg...

Nå får jeg prøve XP igjen, og sjekke foreslåtte løsninger.

Lenke til kommentar

FOR REALTEK;

Vel jeg har en selvbygd stasjonaer pc med realtec integrert lydkort.

Instalerte driver fra hk CD-en men fikk f...n ikke noe lyd ut fra systemet. Inn og ut meg programmet/drivern mange ganger. Selv om det i programmet viste at jeg hadde signaler kom det ikke noen lyd ut...

 

Trodde jeg skulle faa FNATT og begynte faktisk aa bli en smule smaairritert paa Vista og legge skylden der iom en del yttringer har relatert problemer til lyd og vista.

 

Men FYFEAN var problemet enkelt. Bitteliten mappe i Realtek programmet somm maatte trykkes paa og aktivere ett eller annet med front utgang for lyd...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei. Sliter med samme problemet som dere ovenfor. Pc`en er compal ifl 90+... Har instalert windows xp med sata drivere så AHCI har vært på hele tiden. Har prøvd det meste. Inkludert alt dere skriver over her. Har testa med flere realtek drivere. oppdatert xp til alle de nyeste oppdateringene. Prøvde den linken som er over og trodde den driveren skulle virke, men det gjorde den ikke. Har prøvd Intel driver, revo uninstaller. i "device manager" har jeg "PCI Device" med gult utropstegn uansett.. Noen som kan hjelpe?? har helt gitt opp nå og føler jeg har prøvd alt som er å prøve..

 

Takker for all hjelp..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Under installering av lyd driverene som fulgte med på CDen, så fikk jeg feil melding, og etter det fikk jeg ikke avinstallert noe som helst. Heller ikke oppdatert lyd drivere, det var et "gult utropstegn, på lyd driveren under "Device Manager". Løsningen for meg viste seg å være:

 

1. Revo uninstaller (kjekt, siden det tar med små rusk/registre osv)

2. Fjernet "Microsoft HD Audio oppdateringen"

3. Installerte lyd drivere jeg fant på siden til Intel.com

Eg prøvde no i kveld denne framgongsmåten på ein Multicom Compal IFL90+ (med Windows XP) tilhøyrande syskenbarnet mitt som hadde same problemet, og det fungerte som fot i hose! Takk for tipset! :thumbup:

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...