Gå til innhold

Bygge høyttaler kasser!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Nå er det sommer, ikke så overbevisende fint vær, og ingenting å gjøre på, så tenkte jeg kunne lage meg noen høytalere for å ha noe å gjøre på! Men jeg har jo liksom aldri gjort dette før da, så tenkte her inne kunne jeg sikkert få god hjelp fra folk med god peiling!

 

Så saken er:

Jeg har lyst å lage to fronthøytalere. Eller to høytalere, som skal stå der på gulvet og ikke lage noe annet enn god lyd! Siden dette er et nybegynner prosjekt så trenger jeg ikke akkurat det dyreste utstyret! Men siden jeg ikke har så mye peiling på det heller, så hadde det vært fint om noen kunne gitt meg noen linker til noe bra. Trenger vel diskant, mellomtone og bass-element om jeg ikke har missforstått? Så er det snakk om delefilter og der vi kobler selve høytalerkablene inni på baksiden!

Som sagt så skal ikke dette være bedre enn Hi-Fi klubben sitt beste, men bedre enn ingen lyd? For å gi et budsjett så trenger det ikke å overkomme 2500! (eks ledninger og plugger)

 

Deretter, eller derførst, kommer vel selve høyttaler kassen! Er det noen som har noen tegninger, triks og tips på hvordan man lager noe sånt? Bilder og lignende hadde også vært konge!

 

Håper det noen som gidder å hjelpe en som ikke har så mye å ta seg til i sommerferien! Hehe!

 

Takk for hjelpen! :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...