Gå til innhold

Router kjører bare 11mbps


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Her hjemme har vi hatt en D-Link router (wireless), som gav oss 11mbps i speed på alle 3 pc'ene i huset.

 

Idag fikk vi en ny router: Linksys 2.4 ghz - Modell WRT54GL.

 

Vi har fått fikset internetten, og det er nå trådløs på alle pc'ene i huset, men det er et problem; på 2 av pc'ene er det 54mbps (hastigheten som denne modellen skal gi), men min PC får bare 11mbps. Er det noen instillinger på routeren som må fikses? Evt. at den bare er satt til å gi maks ytelse til 2 pc'er, eller? Var liksom kjempeglad for at vi fikk en god router nå (problemer med den gamle), men så selvfølgelig er det bare MIN pc som får dårligst speed; hvordan fikse dette?

 

På forhånd, takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvorfor er det sånn at de andre pc'ene i huset får 54mbps (vet den yter 24mbps maks da), men ikke jeg? :/

 

Er det ikke en måte og ordne dette på, sånn at jeg får 54mbps på min pc også? Ville satt pris på det.

Endret av Creowks
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jeg har egentlig noe av det samme. på signal styrke er det bare 3 av 5 streker og står på: Good selv om jeg er 10cm fra router, kjører Vista.

men inne på properties så står det 54mbps

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

n skal jo støtte opp til 300mbps...

 

mitt kort støtter a/b/g

 

men selv om jeg bare har 3 av 5 så kan jeg lastened i 1mb/s fra en rask server

Lenke til kommentar
Søkte litt på nettet, og fant ut at mitt N-kort ikke støtter mer enn 11 mbps. Så da er spørsmålet: Er det lurt å kjøpe et som støtter 54mbps, eller er det bare en waste? Vil det være verdt det? :x

 

-Takk!

 

 

Har utmerket signalstyrke

 

9155509[/snapback]

Var akkurat det jeg skrev i en post lengre opp her.

 

Jeg kjøpte akkurat ny router, som klarer maks 300mbps, hadde en som klarte 11mbps før. Altså nå kjører den trådløse på 54mbps, og jeg syns da det var merkbar forskjell!

Lenke til kommentar

Jeg har hatt et ganske stygt problem når det gjelder gaming (med gamle-routern); hvert 1 min så fryser/lagger spillet i 2-3 sekunder, der jeg ikke kan gjøre noe (mmorpg's), og når laggen er over, er jeg ofte død/ jeg mister helse og kan ikke gjøre noe - death.

Dette var med gamle-routeren, som også dropped ned til 5.5mbps uten grunn noen ganger, men når jeg lagger på spill er den på 11mbps.

 

Vil dette forbedre seg hvis jeg skaffer et nettverkskort som støtter 54mbps?

 

Også gjerne forslag til billige (anbefalte) nettverkskort som støtter 54mbps (g).

 

Takk-

Endret av Creowks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...