Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hodepine i 3 dager nå..


elektroboy

Anbefalte innlegg

Bare ikke drikk for mye vann.

Da kan du faktisk dø av vannforgiftning :(

9153394[/snapback]

Jeg advare deg mot et tullete svar.

Har du ikke noe konstruktiv å by på, så bør du heller ikke poste. :mad:

 

Ingen vil dø over overhydrering så lenge de ta ting med suntfornuft.

9153716[/snapback]

Enig med Vaio her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare ikke drikk for mye vann.

Da kan du faktisk dø av vannforgiftning :(

9153394[/snapback]

Jeg advare deg mot et tullete svar.

Har du ikke noe konstruktiv å by på, så bør du heller ikke poste. :mad:

 

Det er fullt mulig å dø av vannforgiftning. Er ikke så lenge siden ei døde borte i USA etter å ha forsøkt å vinne en Wii-konkurranse der den som drakk mest vann vant.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=178444.

 

Eller denne fra militæret i USA:

Death by water intoxication.

Office of the Armed Forces Medical Examiner, Armed Forces Institute of Pathology, Rockville, MD 20850, USA.

With recent emphasis on increased water intake during exercise for the prevention of dehydration and exertional heat illness, there has been an increase in cases of hyponatremia related to excessive water intake. This article reviews several recent military cases and three deaths that have occurred as a result of overhydration, with resultant hyponatremia and cerebral edema. All of these cases are associated with more than 5 L (usually 10-20 L) of water intake during a period of a few hours. The importance of maintaining adequate hydration in exertional heat illness prevention cannot be overemphasized, but excessive fluid intake may lead to life-threatening hyponatremia. Current guidelines provide safety by limiting fluid intake during times of heavy sweating to 1 to 1.5 L per hour.

 

Som du ser har 3 soldater død av å ha drukket for mye vann.

 

Ingen vil dø over overhydrering så lenge de ta ting med suntfornuft.

 

Riktig. Men som vi alle vet, har ikke alle "sunn fornuft".

Derfor jeg advarte mot å drikke for mye.

Lenke til kommentar
Bare ikke drikk for mye vann.

Da kan du faktisk dø av vannforgiftning :(

9153394[/snapback]

Jeg advare deg mot et tullete svar.

Har du ikke noe konstruktiv å by på, så bør du heller ikke poste. :mad:

 

Det er fullt mulig å dø av vannforgiftning. Er ikke så lenge siden ei døde borte i USA etter å ha forsøkt å vinne en Wii-konkurranse der den som drakk mest vann vant.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=178444.

 

Eller denne fra militæret i USA:

Death by water intoxication.

Office of the Armed Forces Medical Examiner, Armed Forces Institute of Pathology, Rockville, MD 20850, USA.

With recent emphasis on increased water intake during exercise for the prevention of dehydration and exertional heat illness, there has been an increase in cases of hyponatremia related to excessive water intake. This article reviews several recent military cases and three deaths that have occurred as a result of overhydration, with resultant hyponatremia and cerebral edema. All of these cases are associated with more than 5 L (usually 10-20 L) of water intake during a period of a few hours. The importance of maintaining adequate hydration in exertional heat illness prevention cannot be overemphasized, but excessive fluid intake may lead to life-threatening hyponatremia. Current guidelines provide safety by limiting fluid intake during times of heavy sweating to 1 to 1.5 L per hour.

 

Som du ser har 3 soldater død av å ha drukket for mye vann.

 

Ingen vil dø over overhydrering så lenge de ta ting med suntfornuft.

 

Riktig. Men som vi alle vet, har ikke alle "sunn fornuft".

Derfor jeg advarte mot å drikke for mye.

9154701[/snapback]

Jupp, takk for informasjonen. Men så mye har jeg ikke tenkt til å drikke ;)

Lenke til kommentar

Jeg sliter med samme problemet selv, og da fikk jeg beskjed om at jeg burde tøye morgen og kveld (nakke, siden av nakken, rygg, ol.). I tillegg ble jeg anbefalt å kjøpe sånn ibux gele, som man maserer inn på nakken og skuldrene når man har vondt. Dette gjør at musklene ikke spenner seg, og slipper til mer blod. Hvis det er ille kan du kanskje spørre noen om å masere deg. Dette er jo bare hvis problemene kommer av at du er stiv i nakken.

Hvis ikke ville jeg nok tatt meg en tur til legen, det kan jo være alvorlig ;)

Lenke til kommentar
Jeg sliter med samme problemet selv, og da fikk jeg beskjed om at jeg burde tøye morgen og kveld (nakke, siden av nakken, rygg, ol.). I tillegg ble jeg anbefalt å kjøpe sånn ibux gele, som man maserer inn på nakken og skuldrene når man har vondt. Dette gjør at musklene ikke spenner seg, og slipper til mer blod. Hvis det er ille kan du kanskje spørre noen om å masere deg. Dette er jo bare hvis problemene kommer av at du er stiv i nakken.

Hvis ikke ville jeg nok tatt meg en tur til legen, det kan jo være alvorlig ;)

9157402[/snapback]

Jada, skal ta meg en tur til legen imorgen, vis ikke det er borte ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...