Gå til innhold

De 20 beste live bandene for øyeblikket


Gaston

Anbefalte innlegg

I følge musikk magasinet "Rooling Stones" er The White Stripes verdens beste live band for øyeblikket tett fulgt av Radiohead og Pearl Jam.

 

Jeg har vært på The Raconteurs, Gogol Bordello og Pearl Jam. Av de synes jeg Pearl Jam var den beste. Jeg kjenner godt til Kings Of Leon. Greit at de er der de er, men at White Stripes er så høyt oppe er kanskje litt rart. Kanskje 5. plass, men ikke 1.

 

Hva synes dere?

 

Synes nesten mod kan sette opp en poll med de 20 bandene så kan vi avgjøre (selv om det er utrolig mange Metallica fans her som vil stemme på Metallica uansett, eller Tool).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Listen av Rolling Stones var jo helt tull, White Stripes på topp? Der skal Metallica være, om de i hele tatt har hørt noe på eller vært på noen av konsertene deres i Europa, eller bare lest rewiews. Roger Waters har også en plass på den listen, skulle iallefall ha vært top 5, om ikke top 3. Tool skulle ikke vært så lavt nede, og RHCP skulle ikke vært der i det hele tatt. Resten har jeg sett lite til, og hørt svært lite på så kan ikke uttale meg der.

 

En poll her hadde blitt dominert av Metallica fans som enda er i ekstase etter konserten, men hadde fremdeles vært gøy med en. :)

Lenke til kommentar

Ser ut som ei liste over diverse kredible eller halv kredible hotte band som ikke er direkte dårlige live. Lite seriøs liste. Har sett opptaket fra The Hold Steady konserten på Hove i år, og den så jo riktig så bra ut, selv om de var på en for stor scene i forhold til antall mennesker. Dagbladet ga de terningkast 3 eller noe. Helt bak mål selvfølgelig. Noen her som overvarte den personlig og kan si noe fornuftig om den?

 

Gogol Bordello så jeg for et par dager siden. Synes ikke de heller fortjener tittelen "verdens beste live band". De skapte mye liv, for all del, men jeg tror noen andre kunne gjort en bedre jobb. Noen andre enn de på lista.

 

Var det Kings Of Leon som spillte så publikum hoppet hull i gulvet og skadet seg en gang i fjor? I såfall kan jo det tydeligvis forklares...

Lenke til kommentar
Ser ut som ei liste over diverse kredible eller halv kredible hotte band som ikke er direkte dårlige live. Lite seriøs liste. Har sett opptaket fra The Hold Steady konserten på Hove i år, og den så jo riktig så bra ut, selv om de var på en for stor scene i forhold til antall mennesker. Dagbladet ga de terningkast 3 eller noe. Helt bak mål selvfølgelig. Noen her som overvarte den personlig og kan si noe fornuftig om den?

 

The Hold Steady var virkelig ille ... rett og slett. Jeg og de jeg var sammen med kjedet oss skikkelig og vokalisten var uutholdelig plagsom, måten han var på scenen og måten han sang på. De var litt som nerder som var litt for entusiastiske for at de endelig hadde blitt bedt på fest...

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Mye bra på den listen, men Roger Waters burde definitivt vært med. Opptredenen hans i Vestlandshallen var fantastisk på alle måter.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...