Gå til innhold

Hjelp! - XP crasher ved filoverføring


Anbefalte innlegg

Finurlig problem... XP restarter av seg selv helt uten mål og mening når den håndterer filoverføring og skriving til disk.

 

Problemet gjelder for eks. når jeg skal overføre en fil fra ekstern til intern eller omvendt, det skjer f.eks også når jeg pakker ut en rar-fil og skal lagre avkommet dens, feilen oppstår både om dette gjøres på intern og ekstern disk.. eller når jeg vil overføre filer mellom partisjonene på intern hd..

 

Har forsøkt å formatere intern hd og installere xp på nytt, det hjalp ikke!!

da problemet også ser ut til å gjelde innad på den eksterne disken aner jeg egentlig ikke hva som er problemet..

 

Jeg har tatt i bruk programmet Roadkil's Unstoppable Copier for å overføre filer og dette virker utmerket over hele linja, men dette er til liten trøst når PC restarter under lagringen av for eksempel en oppakket rar-fil..

 

kjører på en helt grei maskin med nForce4 hovedkort, 1GB ram, AMD cpu osv som virket fint for ikke mange ukene siden...

 

Virker som om det er en clinch mellom Windows og Disk, noen som forstår mer?

 

 

På forhånd takk!

Endret av minto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finurlig problem... XP restarter av seg selv helt uten mål og mening når den håndterer filoverføring og skriving til disk.

 

Problemet gjelder for eks. når jeg skal overføre en fil fra ekstern til intern eller omvendt, det skjer f.eks også når jeg pakker ut en rar-fil og skal lagre avkommet dens, feilen oppstår både om dette gjøres på intern og ekstern disk.. eller når jeg vil overføre filer mellom partisjonene på intern hd..

 

Har forsøkt å formatere intern hd og installere xp på nytt, det hjalp ikke!!

da problemet også ser ut til å gjelde innad på den eksterne disken aner jeg egentlig ikke hva som er problemet..

 

Jeg har tatt i bruk programmet Roadkil's Unstoppable Copier for å overføre filer og dette virker utmerket over hele linja, men dette er til liten trøst når PC restarter under lagringen av for eksempel en oppakket rar-fil..

 

kjører på en helt grei maskin med nForce4 hovedkort, 1GB ram, AMD cpu osv som virket fint for ikke mange ukene siden...

 

Virker som om det er en clinch mellom Windows og Disk, noen som forstår mer?

 

 

På forhånd takk!

9144113[/snapback]

 

Har hatt dette problemet selv TO ganger !

 

Første gangen : løs sata kabel

andre gangen : FOR mye rot i registeret

Lenke til kommentar

kan jo være at det er et disk eller satakontaktproblem... men Unstopable Copier kjører jo temmelig greit gjennom alt i god fart, så sliter litt med å se problemet.. kjørte noen testprogrammer av disken, men alt så ut til å være ok..

 

irii!!

Lenke til kommentar

Chkdskhjalp ikke...

 

men prøvde å bytte om på strømkablene og det ser ut til at det virker når jeg kjører strøm via kablen til dvd-rom.. dermed er dette foreløpig løst :D

 

litt merkelig at det ikke skal virke via den vanlige dedikerte strømkabelen...

Lenke til kommentar

Nei, noen av USB-portene på maskinen min er sånn, fungerer helt fint i dagesvis, før de plutselig streiker.

Var litt kjedelig når jeg hadde folk på besøk, og brukte DVD spilleren til å streame video fra PC-en min, og plutselig så streika USB porten som den eksterne disken var koplet på.

 

Brukte sikkert en halvtime på å si "wtf?" før jeg fant ut av det :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...