Gå til innhold

Er dette hovedkortet bra? (asus p5kc)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vitsen med å kjøpe svine dyr ddr3 ram når ddr2 presterer like godt eller bedre ? Selv om ddr 3 brikkene er framtidsrettet, blir ikke brikkene som allerede er til salgs bedre. Da må det oppgraderes til ny ram. Dessuten har ikke p5k sli støtte. Dette avhenger selvfølgelig om man skal ha sli da. Men det er desidert flere som kjører sli enn ddr3 moduler.

 

http://www.hardware.no/tester/minne_ram/hu...vs_ddr3/40611/3

Lenke til kommentar

Vell. Jeg har verken bruk for DDR3 og SLI så i min tråd trenger dere ikke diskutere det. Men det jeg vill vite nå er om det finnes ett kort som er billigt og bra. Som sagt kommer jeg til å game med PC'en kortet skal stå i og overklokke. Det jeg kommer til å ha er ett 8800GTS kort og en nyere Dual Core prosessor fra Intel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vell. Jeg har verken bruk for DDR3 og SLI så i min tråd trenger dere ikke diskutere det. Men det jeg vill vite nå er om det finnes ett kort som er billigt og bra. Som sagt kommer jeg til å game med PC'en kortet skal stå i og overklokke. Det jeg kommer til å ha er ett 8800GTS kort og en nyere Dual Core prosessor fra Intel.

9144245[/snapback]

 

Heisann

 

Jeg bestilte dette kortet og har hatt det et par dager.

Kjører Q6600 B3-steppingen knallstabilt på 3.2 Ghz. Dette med luft.

Klokkingen er lett å fatte og selve biosen er logisk delt opp.

Var ingen oppstartsproblemer og heller ikke noe sært som det kan være med andre kort.

Man skal jo ha ganske bra skjerm for at det skal være vits å kjøre sli, med 1900x1200 oppløsning eller høyere.

Jeg har valgt dette hovedkortet fordi jeg vet jeg nok ikke kommer til å kjøre sli på lenge uansett. Dessuten støtter det 45nm-prosessorene som kommer fra intel og også DDR3 når det blir billig nok. Jeg er fornøyd med valg av hovedkort :)

Endret av J0lle
Lenke til kommentar

Kort basert på 680i brikkesettet ble lansert i november 2006, og var i salg før jul. P35 ble som tidligere nevnt først omtalt på CeBit, men ble reelt ikke lansert før i mai 2007. Så da er det vel ikke tvil om hvilket som er nyest.

 

(for de som ikke tror meg, søk i hw.no sin artikkelsamling).

 

For den som ikke skal ha SLI er alternativene etter min mening HK med enten nForce 650i eller P35 brikkesett. Prismessig er dette hipp som happ (+- 1000 kr), og jeg ville nok satset på P35 brikkesettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...