Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc slår seg av etter 5 - 15 sek.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Intel Core 2 Quad Q6600, Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4,

Asus P5N32-E SLi, 850W PSU.

 

Når jeg trykker den på så starter den som normalt. Får bilde og noen ganger kommer jeg inn bios så vidt. men plutselig bare slår den seg av. Det varierer hvor lenge og. 5 - 15 sek ca. før den dør.

 

Har prøvd å skifte plasser med rammen og en annen psu. men samme problem. Føler på meg at det er HK'et.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har PCen noen gang funket skikkelig eller skjedde dette putselig eller etter en annen viktig hendelse som fekst ny hardware?

9133840[/snapback]

 

 

Den er helt ny. Hadde en 500W PSU først. trodde det var den som var problemet. så skiftet til 850W, men er det samme problemet.

Lenke til kommentar
Hva med CPU-kjøling? Har du god kontakt mellom heatsink og CPU?

 

(Hvis kjøleren står litt skjevt kan det hende den bare ligger an mot den ene kanten av CPU'en, og da stopper den ganske fort ...  :blush: )

9133981[/snapback]

 

 

AH! nå funker det! tok av den kjølepastan som var med på vifta (om det kan kalles kjølepasta) og tok på en annen.

 

 

Takker! :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei, jeg har en Intel Core 2 Quad Q6600, Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4,

Asus P5N32-E SLi, 850W PSU.

 

Når jeg trykker den på så starter den som normalt. Får bilde og noen ganger kommer jeg inn bios så vidt. men plutselig bare slår den seg av. Det varierer hvor lenge og. 5 - 15 sek ca. før den dør.

 

Har prøvd å skifte plasser med rammen og en annen psu. men samme problem. Føler på meg at det er HK'et.

 

Noen forslag?

9133797[/snapback]

 

Hei.

Samme problemet her.

Prøvd alt, men skal prøve dette jeg også....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...