JohnsonsWhatever Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 Finnes det noen her som har prøvd Ubuntu Studio enda? Fra www.ubuntustudio.org Jeg lurer på hvordan dere erfarte Ubuntu Studio, var det snaxy?
MarkT Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 Mye deilig programvar for en musiker, som jeg selv er. Så, det kan godt hende dette blir brukt når det skal spilles inn demoer og EP'er. Så, så 'snaxy' føler jeg at den var. Har troen på at UbuntuStudio skal være bra nok for ett slikt formål.
JohnsonsWhatever Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Skrevet 23. juli 2007 Mye deilig programvar for en musiker, som jeg selv er. Så, det kan godt hende dette blir brukt når det skal spilles inn demoer og EP'er. Så, så 'snaxy' føler jeg at den var. Har troen på at UbuntuStudio skal være bra nok for ett slikt formål. 9129879[/snapback] Jasså? Men for en som elsker fotografi og tar mye bilder og muligens lager filmer senere, tenke på redigering og annet snaxy!? Du trenger jo ordne med lyd til film også da, så det var jo positivt med det du sier.
Arnold Layne Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 UbuntuStudio er nyelige greier, både for fotografer, "filmere", musikere og amatør grafikere.
MarkT Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 >Men for en som elsker fotografi og tar mye bilder og muligens lager filmer senere, tenke på redigering og annet snaxy!? Jada, du har både GiMP og F-spot der, så du er reddet. Kino og Cinelerra hjelper deg nok og, enten du er "proff" eller amatør.
JohnsonsWhatever Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Skrevet 24. juli 2007 Faen, Ubuntu Studio er installert og jeg kan ikke få høyere enn 1024x768, 50Hz på den jo! Hvordan fikser jeg det? Jeg fikk jo det som er standard for min skjerm i Ubuntu! *Argh*
A!1 Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Sjekk /etc/X11/xorg.conf Section "Screen" SubSection "Display" Modes "1920x1200" Bytt oppløsningen med den som er riktig for skjermen din. Dersom det ennå ikke funker kan det være oppdateringsfrekvensene i: Section "Monitor" # HorizSync 30.0 - 75.0 # VertRefresh 60.0 Option "DPMS" Kommenter ut og ta med DPMS som over.
Ozwald Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Hva er egentlig forskjellen? Utenom utseende? Programmene på UStudio funker jo i Ubuntu anyway?
Xecuter Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Du får også med en lowlatency-kernel, noe som er kjekt for musikere. Vet ikke om du kan få det i Ubuntu. For min del var det uansett greit med et eget operativsystem siden jeg måtte kompilere noen drivere.
rocknrolf77 Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Man kan jo kompilere low-latency kjerna i vanlig ubuntu å, men det er nok enklere å få hele "studio" pakka
olear Skrevet 25. juli 2007 Skrevet 25. juli 2007 Ubuntu Studio er sikkert en grei "distro", men det eneste unike er kernelen (som kan installeres i vanlig Ubuntu, da alle *buntuer er basert på samme base).
Skinney Skrevet 26. juli 2007 Skrevet 26. juli 2007 UbuntuStudio er planlagt for å bli lagt til i vanliv ubuntu etterhvert, utviklerne mener det bare ikke er stabilt nok ennå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå