Gå til innhold

Første oppstart


Anbefalte innlegg

Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

AMD Athlon XP2400+ 2.0 GHz 266 MHz bus

Hercules 3D Prophet 9700PRO 128MB DDR

GlobalWin CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB CL2.5

 

Har satt sammen en data selv, lest alle manualer godt og fått to kompiser til å sjekke at alle ledninger var riktig satt. Men... når jeg skal skru på dataen går det bare ca 4 sekunder før den skrur seg automatisk av. Cpu vifta starter, vifta til 3d kortet starter, cd rommen starter og det grønne lyset på hovedkortet lyser. Bestillte det meste på komplett (over), og noe av det ble tatt fra min gamle maskin (hardisk, cd-rom,diskett-stasjon). Kan det være noe med at cpu vifta er innstalert feil, jeg var nemmelig litt usikker på den når jeg innstalerte (ingen ting under selve vifta ikke noen lapp å fjerne har ikke kødda med noe pasta).

Tenkt å ringe komplett på mandag, men viss det var noen som kunne hjelpe så hadde det vært veldig fint. Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg er ganske sikker på at det er CPU vifta som er problemet, siden de fleste nye maskiner har installert en ting i BIOS'en som gjør at maskinen slår seg av når temperaturen går over en viss høyde (CPU Shutdown Temperature) Og siden du ikke har noen kjølepasta mellom CPU'en og kjøleren blir varmeoverføringen dramatisk redusert, I tillegg er de fleste nye maskiner så sterke at de kan bli så varme at de blir ødelagt på under 10 sekunder! :oops:

 

Håper dette hjelper, Whoops!

Lenke til kommentar

Problemet kan være at hastigheten på CPU viften er lavere enn det som er angitt som minimums hastighet i biosen. Da vil maskinen ikke starte opp. Hvis du kommer deg inn i biosen under oppstart (trykk delete), så vil du kunne endre settingen for viften eller sette den som default. Prøv det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...