Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf III ledninger til høyttalere i dør


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kjøpt meg en Golf III (95 mod), og er nå interessert i å sette inn høyttalere i dørene foran (evt bak også, siden jeg nå bare har 2x4" eller noe sånt i dashbordet). Har kjøpt høyttalere + ledning som passer i dørene, men fikk meg en overraskelse når jeg kikket inne i gummihylsen som isolerer ledningene fra karosseriet til døra foran; forventet å finne et hull hvor jeg kunne tre ledningen igjennom, men fant bare en stor plugg med masse pins på som man kan skru inn og ut. Såvidt jeg vet så går det ikke noe høyttaler ledning til dørene, men hva vet jeg.

 

Har da egentlig bare ett spørsmål: Hvordan trekker jeg ledningen fra døra og inn til bilen, uten å ta i bruk tunge verktøy for å lage nytt hull? :)

 

Takk på forhånd hvis noen orker å svare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis lednigene går inn i bilen og du ikke vil bore, virker jo valget enkelt, du får bare byttet ut ledningene i døren.

 

nå vet jo ikke jeg hvordan dette ser ut, men om det er mulig å dra ut den koblingsboksen din, eller den kontakten, så er det vel bare å knyte den nye ledningen i denne og begynne å dra fra ledningen i cd spiller hullet, eller omvendt, dra fra døren, og knyte ved cd spilleren. du må nesten prøve deg frem til hva som funker best

Lenke til kommentar
mulig jeg misforstår, pluggen inneholder kanskje ikke høyttalerledninger i utgangspunktet? i såfall må du glemme det jeg sa...

9125735[/snapback]

 

Hei, takker for svar! Prøvd å finne bilde av denne pluggen på nettet men uten hell. Søkt nettet rundt i timesvis her en annen dag, men klarte ikke å finne noe info om dette. Problemet er akkurat det at jeg ikke kan finne noe ledning som går til høyttalere i døren. Tror at poenget med denne pluggen er at man enklest mulig skal kunne ta av døren (sikkert kjekt i mange tilfeller.. :ermm: ). Det er mange ledige hull i denne kontakten, men de er kvadratiske og måler kanskje 1x5 mm, så det nytter ikke å dra noe ledning igjennom disse. Må jo være noen som har gjort noe slikt før, vil tro at dette er likt for alle nyere biler som ikke har høyttalere i dørene...

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problemet på min Golf III, borra bare hull til kablene, masse plass å ta av, så det er ikke noe problem. Forøvrig hvis du skal ha delefilter kan du gjemme disse under dekslene rett ved foten.

9125962[/snapback]

 

Ja, det virker jo som den enkleste løsningen.

 

Kan ta bilde av pluggen etterpå, men den ser ut som en stor og rund SCART plugg (den man har til TV-er o.l.). På innsiden av bilen ser det ut som om det er mulig å klipse på flere hun-plugger, men det ser ikke ut som om det blir plankekjøring akkurat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...