Gå til innhold

Er det vanskelig å få svar fra Netshop i sommer?


Anbefalte innlegg

Jeg sier ikke at alle innlegg skal være kritiske, men når noen kommer med kritikk, så blir det rart å rosemale en situasjon.

 

La oss gå litt OT, og se på de siste dagers enorme fokus i media på Sunny Beach, Bulgaria. Star-tour sier hele tiden at det er ingen fare og alt er bra, og det blir også feil i forhold til at flere står fram i media og sier dem er redd og vil hjem.

 

Et langt steg tilbake og til Netshop sin ferieavvikling. Jeg har ingenting imot at folk har ferie (indre kø, og rolige dager på jobb er særdeles behagelig), men som jeg har nevnt et par ganger tidligere: Når man ikke får informasjon om at ting tar tid på grunn av ferie og / eller sykefravær, går man ut i fra at ting er som normalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at du har skrevet det! Men det er din oppfatelse og jeg har min! Det er helt naturlig og det er det som gjør oss til mennesker!

 

Men jeg skal jo ikke si meg totalt uenig i det du sier heller da... Det hadde jo vært greit med meldingen: "Pga. sommeravvikling og ferie så kan det påløpe litt lengre vente tid en vanlig!" eller noe lignende!

 

Ang.: Rosemaling...

 

Jeg er ikke noe flink til å male i det hele tatt så jeg holder meg til å se på det... Og heller trykker fram en melding på dataen min :p hehe

 

Fra spøk til andre boller: Jeg skrev jo at jeg også hadde noen tvister med supp.!

 

Bck to fun: Men vist du synes at jeg er flink til å rosemale så får jeg takke :tease::dribble:

Lenke til kommentar

Hele poenget her er vel at man faktisk ikke greier å få snakket med noen som vet noe.. At ting går tregt pga lite bemanning eller sykefravær eller hva det skulle være er en ting, men at jeg har i snart 1 uke prøvd å bare få vite hva som skjer med returen min er noe helt annet. Får fatt i en som egentlig sitter på salg som hjelper til med å ta tlf, men hjelper meg ganske lite når han må sette meg over igjen til retur.. der sitter jeg i ca 30min for å så bli brutt. Skjer hver gang. Har oxo skrevet 3 mailer siden torsdag, ikke fått svar på en eneste, selv om jeg fikk beskjed på mandag at de skulle bli besvart mandag ettermiddag eller tirsdags morgen..

 

Ganske irriterende med tanke på at de sa de hadde kortet på testbenken for 1 uke siden... 1 uke etter det var bekreftet mottatt. Burde gå an å få vite hva som skjer ihvertfall...

Lenke til kommentar
Ganske irriterende med tanke på at de sa de hadde kortet på testbenken for 1 uke siden... 1 uke etter det var bekreftet mottatt. Burde gå an å få vite hva som skjer ihvertfall...

9137956[/snapback]

 

Dette kan jeg være hjertens enig i! De burde klare å svare på mail iallefall(Iallefall etter et par dager!(Sånn maks da!))... Tar ikke lang tid å skrive status på en support sak!

 

Tror jeg skal ringe og høre hvor nic'et de lovte å sende ut tidlig i forrige uke er :p

 

De siste mnd(! Og ikke bare nå i sommeren altså!) så har kvaliteten synket litt på supp... Husker i 3 kvatal i 2006 da jeg kjøpte meg et 2GB ram kit som skulle være veldig bra, men det viste seg å være feil på minnet jeg bestilte så under returen så valgte jeg et par brikker som lå 1000,- under de andre brikkene(ca. 1600,- vs. 2800,-)! I tillegg så bestilte jeg noen et par hdd eller noe, og dette var helt greit... måtte betale inn litt i mellom legg til en spesiell konto som NetShop hadde(?). Men da jeg nå har oppgradert til AM2 og fikk et DDR2 kit fra kingston som er muligens(as in "Tror jeg da!") har feil på seg og ønsket å bytte disse til et kraftigere kit så fikk jeg beskjed om at det var greit... Men da de ikke klarte å finne ut hvorfor dataen min er ustabil så fikk jeg alt igjen(+ en regning på noen 100lapper. De hadde også lovet at de skulle fjerne noe kjølepasta på et par av pinnene til CPU det hadde de heller ikke gjort!)

 

Feilen her er vel: Den personen på rep har ikke alltid samme syn på saken som den på supp(eller så er det han på rep som ikke gidder å lese hele beskjed/Ta seg tid til å sjekke grundig)

 

Rune B

 

 

EDIT: Glemte no! :whistle:

Endret av --CAINe--
Lenke til kommentar

Om folk mener at det er sommeren som gjør at Netshop sin kundestøtte er rævva om dagen, er jeg ganske uenig, for jeg (dvs jobben) har hatt en laptop på retur der i over et kvart år. Jeg har sendt en 4-5 mail, hvor jeg har fått svar på to av dem, og jeg har prøvd 10-15 ganger å ringe dem, da gjerne i opptil en time. Retur- og kundebehandlingsseksjonen tar aldri telefonen, og da jeg endelig fikk kontakt med en selger (i salgsseksjonen), ble jeg satt over til en annen som selvsagt ikke tok telefonen.

 

Det er så jævlig irriterende at de ikke har en automatisk svarer eller noen ting - det bare ringer og ringer, og en blir sittende og lure på om det er noe feil med telefonsystemet til Netshop. Det hender også at jeg blir "hung up on" før jeg i det hele tatt har fått svar.

 

Nå skal det sies at jeg faktisk fikk tak i en fra returavdelingen på mandag, men all hjelpen jeg fikk, var et råd om å sende mail, for nå satt visst returgutta og rydda opp i mailen. Jeg velger å ta dette utsagnet med en klype salt, men håper fortsatt på at jeg får svar.

 

Laptopen er heller ikke lagt inn i retursystemet på nettsidene, slik at jeg ikke kan følge status på den slik vi har gjort med tidligere returer.

 

Også prøvde jeg å legge inn en erfaring i webshopguiden, men den ble aldri godkjent. Teksten var en mildere versjon enn den jeg har skrevet her. Jeg har forresten inntrykk av at mange av sekserne som er gitt, består av "Jeg fikk pakken allerede etter tre dager! CPU-en er dritrask!", og det er hva jeg kaller å legge lista lavt.

 

Daniel :)

Endret av danilovic
Lenke til kommentar

Den er kjedelig, men nå skal det nevnes at omtrent alle innleggene på webshopguiden er: "Fikk pakken rask", "Ting funket", "Rask supp(På et eller annen dritt :p) etc etc...

 

Men nå må man jo ikke glemme de som er negative: "Det tok 3 dager å få pakken"(karakter 1), "Supp tok over 1 uke"(Karakter 1), "Supp tok lang tid, men jeg fikk et bedre produkt tilbake så det trekker opp litt"(Karakter 3)... Hehe... :w00t:

 

Regner med at 1 av 20 innlegg er over 80% seriøst! :tease:

 

 

Rune B

Lenke til kommentar
CoolDuckie: Jeg har full rett til å si at vi skal takke Tor og de andre på support... Uten at jeg skal bli kritisert for det! Det er akkurat som når du hjelper noen så setter du pris på at få "takk" for arbeidet du legger i!

9132696[/snapback]

 

Selvsagt har du "rett" til å si det du vil, selv om det du sier er direkte feil.

 

Netshop hadde lenge en kundestøtte som var bedre enn gjennomsnittet, noe som skaffet dem flere kunder. Det var takknemlighet i praksis. Mange kunder følte nok også takknemlighet og sa direkte fra om det.

 

Når Netshop ikke tar telefonen, er det ikke noe å være takknemlig for, da yter de mindre enn forventet, og en har rett til å føle misnøye i stedet for takknemlighet. Det dreier seg tross alt da om en kundeforhold der selger ikke følger opp sine forpliktelser.

 

CD

Lenke til kommentar
Om folk mener at det er sommeren som gjør at Netshop sin kundestøtte er rævva om dagen, er jeg ganske uenig, for jeg (dvs jobben) har hatt en laptop på retur der i over et kvart år. Jeg har sendt en 4-5 mail, hvor jeg har fått svar på to av dem, og jeg har prøvd 10-15 ganger å ringe dem, da gjerne i opptil en time. Retur- og kundebehandlingsseksjonen tar aldri telefonen, og da jeg endelig fikk kontakt med en selger (i salgsseksjonen), ble jeg satt over til en annen som selvsagt ikke tok telefonen.

 

Det er så jævlig irriterende at de ikke har en automatisk svarer eller noen ting - det bare ringer og ringer, og en blir sittende og lure på om det er noe feil med telefonsystemet til Netshop. Det hender også at jeg blir "hung up on" før jeg i det hele tatt har fått svar.

 

Nå skal det sies at jeg faktisk fikk tak i en fra returavdelingen på mandag, men all hjelpen jeg fikk, var et råd om å sende mail, for nå satt visst returgutta og rydda opp i mailen. Jeg velger å ta dette utsagnet med en klype salt, men håper fortsatt på at jeg får svar.

 

Laptopen er heller ikke lagt inn i retursystemet på nettsidene, slik at jeg ikke kan følge status på den slik vi har gjort med tidligere returer.

 

Også prøvde jeg å legge inn en erfaring i webshopguiden, men den ble aldri godkjent. Teksten var en mildere versjon enn den jeg har skrevet her. Jeg har forresten inntrykk av at mange av sekserne som er gitt, består av "Jeg fikk pakken allerede etter tre dager! CPU-en er dritrask!", og det er hva jeg kaller å legge lista lavt.

 

Daniel :)

9138205[/snapback]

 

Kamerat av meg sendte laptop i retur og reklamerte på fabrikkfeil. et halvt år senere via advokatene til forbrukerrådet så ga de seg og sa seg villig til å utbetale.

Lenke til kommentar

Jeg har ringt i dag igjen for å purre på min sak. Nå er jeg blitt temmelig lei.

Skulle bare si at Netshop har problemer med telefoner i dag. Dette fikk jeg høre av en som jobbet på salgsavdelingen. Han varslet meg at jeg kunne bli koblet fra midt i samtalen og det var akkurat det som skjedde. Prøvde å ringe dem igjen, men linja demmes var nede.

Sendte mail til slutt (selv om jeg ikke forventer å få svar på den).

Lenke til kommentar
Jeg har ringt i dag igjen for å purre på min sak. Nå er jeg blitt temmelig lei.

Skulle bare si at Netshop har problemer med telefoner i dag. Dette fikk jeg høre av en som jobbet på salgsavdelingen. Han varslet meg at jeg kunne bli koblet fra midt i samtalen og det var akkurat det som skjedde. Prøvde å ringe dem igjen, men linja demmes var nede.

Sendte mail til slutt (selv om jeg ikke forventer å få svar på den).

9180593[/snapback]

 

Det burde de skrive med RØDE bokstaver et sted på siden. Om andre har problemer med å få kontakt med et firma stikker de ikke inn på hw.no for å sjekke status. De går i beste fall på hjemmesiden, evnt. så kjører de direkte til butikken, og er steik forbanna fra 1. sekund de kommer inn døren.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...