Gå til innhold

Hjelp! Det stinker av fotosekken min.


Anbefalte innlegg

Jeg har ett merkelig problem og det er at fotosekken min stinker.

Den ligger åpen hele tiden så luftingen er god.

 

I tillegg til at den stinker så går lukten over til kamerautstyret så jeg sitter faktisk med illeluktende objektiver.

 

Noen som har vært borti lignende? eventuelt at noen har tips på hva jeg kan gjøre for å fjerne lukten?

 

Jeg har en Lowepro Nature Trekker AW II.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en stor synd å bruke fotobag'en til treningsutstyr også! :!:

 

Som Patrol sa, få vasket den først. Så kan du kanskje prøve alt fra "eXit" til Vikings produkt for luktfjerning på papir som ligger nær eller sammen med utstyret. Eller kanskje enda bedre, kjøpe luktabsorberende skosåler å ha liggende i bag'en sammen med utstyret.

 

Kanskje finner du SilicaGel poser også. De kan man gjenbruke ved å ha dem i steikeovnen og tørke dem. Regner med at siden de trekker fukt, så får de nok med seg noe lukt også.

Lenke til kommentar

Selvsagt kan du vaske baggen! Men om noe shitt skulle skje i maskinen, kan du ikke klage til Lowepro. Tro meg.. du kan vaske det meste av stoff. Jeg snakker av erfaring :D Kan nevne sko, sekker, bagger, jakker :thumbup:

 

Edit:

 

Og by the way så er vel Omo Color og 30 grader lettstellt å anbefale :whistle:

Endret av moestue
Lenke til kommentar

Hva med tekstilskum på boks? Turtle har en sånn flaske iallefall. Funka bra på sofaen min som stinka kjeller etter tre års lagring. Ellers kan du vel levere den inn til sanering hos for eksempel en bilpleier.

 

De fjerner jo både køsvette-lukt og liklukt.

Lenke til kommentar

Aldri hørt om en Lowepro-bag/sekk som har stinket. Vi har kanskje 20 stk. i selve butikklokalet til enhver tid, og kjenner aldri noen lukt fra dem... åpnet eller uåpnet.

 

Ta den med til butikken og spørre hvorfor den lukter? Kanskje en materialfeil (behandlet med noe de ikke har fått fjernet/vasket bort eller lignende)? Eller som Patrol_33 sier... har du dyr, ville jeg vurdert om de var årsaken. Fin som "strøkasse" en slik bag :)

Lenke til kommentar

Ps! ang. døde minnekort/batteri så var det en spøk siden det stoffet som toffer nevnte kunne fjerne liklukt:D

 

Ingen dyr, forutenom ett par fugler i ett helt annet rom. Lukten minner noe om våt ull.

 

Får prøve meg med en eller annen luktfjerner.

 

EN fordel er vel at hvis noen stjeler 100-300mm min så kan jeg lukte meg frem til synderen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...