Gå til innhold

SO regnet ut feil?


Anbefalte innlegg

En venn av meg søkte på samme studie som meg gjennom SO, jeg kom inn men det gjorde ikke han, han manglet akuratt 2 poeng og jeg mener SO har regnet ut feil på tillegspoengene hans.

 

Han hadde engelsk 3t, 2kj 2mx 2fy, 3kj 3mx på videregående og fikk 5,5 poeng, er det riktig?

 

Btw får man ingenting for engelsken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En venn av meg søkte på samme studie som meg gjennom SO, jeg kom inn men det gjorde ikke han, han manglet akuratt 2 poeng og jeg mener SO har regnet ut feil på tillegspoengene hans.

 

Han hadde engelsk 3t, 2kj 2mx 2fy, 3kj 3mx på videregående og fikk 5,5 poeng, er det riktig?

 

Btw får man ingenting for engelsken?

9114031[/snapback]

Dette er riktig. Hadde han tatt et år til med engelsk _eller_ fysikk ville han hatt 3 poeng til hadde han tatt fysikk, og 2 til hadde han tatt engelsk :)

 

EDIT:

 

Man får 2 poeng for hver fordypning, men ikke første fordypningen. Altså har han her fått bare 2 poeng.

 

Realfagspoeng gjelder her kjemi, fysikk og matta. 0,5 for første året, og 1 for andre. Her har han fått 3,5 poeng

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
En venn av meg søkte på samme studie som meg gjennom SO, jeg kom inn men det gjorde ikke han, han manglet akuratt 2 poeng og jeg mener SO har regnet ut feil på tillegspoengene hans.

 

Han hadde engelsk 3t, 2kj 2mx 2fy, 3kj 3mx på videregående og fikk 5,5 poeng, er det riktig?

 

Btw får man ingenting for engelsken?

9114031[/snapback]

Dette er riktig. Hadde han tatt et år til med engelsk _eller_ fysikk ville han hatt 3 poeng til hadde han tatt fysikk, og 2 til hadde han tatt engelsk :)

 

EDIT:

 

Man får 2 poeng for hver fordypning, men ikke første fordypningen. Altså har han her fått bare 2 poeng.

 

Realfagspoeng gjelder her kjemi, fysikk og matta. 0,5 for første året, og 1 for andre. Her har han fått 3,5 poeng

9114041[/snapback]

 

Ah da ble han bokstavelig talt fucked up av det norske skolesystemet, han fikk ikke velge 3FY fordi det ikke stemte overens med c-språk timeplanen

Lenke til kommentar

mm. Man kan si det sånn. Men da skal man slå i bordet og finne en løsning, og ikke minst sette seg inn i systemet før man faktisk søker seg inn og godtar det man får.

 

:) Men er enig i at rådgiversystemene ved skolene ofte ikke fungerer godt nok.

 

Hadde han fått 3fy ville han hatt 3 poeng ekstra. Men gikk han økonomi, eller historie/geografi tull? :)

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
mm. Man kan si det sånn. Men da skal man slå i bordet og finne en løsning, og ikke minst sette seg inn i systemet før man faktisk søker seg inn og godtar det man får.

 

:) Men er enig i at rådgiversystemene ved skolene ofte ikke fungerer godt nok.

 

Hadde han fått 3fy ville han hatt 3 poeng ekstra. Men gikk han økonomi, eller historie/geografi tull? :)

9114091[/snapback]

 

Ja han gikk allmenn og ikke økonomi

Lenke til kommentar
mm. Man kan si det sånn. Men da skal man slå i bordet og finne en løsning, og ikke minst sette seg inn i systemet før man faktisk søker seg inn og godtar det man får.

 

:) Men er enig i at rådgiversystemene ved skolene ofte ikke fungerer godt nok.

 

Hadde han fått 3fy ville han hatt 3 poeng ekstra. Men gikk han økonomi, eller historie/geografi tull? :)

9114091[/snapback]

 

Ja han gikk allmenn og ikke økonomi

9114100[/snapback]

Da er man nødt til å ha et språk fag på vk2. Mener jeg å huske, kan være det som var problemet.

 

Husk at jeg kan svare feil, men har suttet meg godt inn i systemet siden jeg har laget en poeng kalkulator på nett. Så er 99,5 % sikker. Men. :)

Lenke til kommentar
mm. Man kan si det sånn. Men da skal man slå i bordet og finne en løsning, og ikke minst sette seg inn i systemet før man faktisk søker seg inn og godtar det man får.

 

:) Men er enig i at rådgiversystemene ved skolene ofte ikke fungerer godt nok.

 

Hadde han fått 3fy ville han hatt 3 poeng ekstra. Men gikk han økonomi, eller historie/geografi tull? :)

9114091[/snapback]

 

Ja han gikk allmenn og ikke økonomi

9114100[/snapback]

Da er man nødt til å ha et språk fag på vk2. Mener jeg å huske, kan være det som var problemet.

 

Husk at jeg kan svare feil, men har suttet meg godt inn i systemet siden jeg har laget en poeng kalkulator på nett. Så er 99,5 % sikker. Men. :)

9114114[/snapback]

 

takk skal du ha, høres logisk det du sier :thumbup:

 

Edit: Ja rådgiver systemet suger på videregående, eller gjorde det på vår skole, vet ærlig talt ikke hva de gjorde, 2 ganger i året kom de til oss med en haug av brosjyrer etc.

Endret av realfingolfin
Lenke til kommentar
Da er man nødt til å ha et språk fag på vk2. Mener jeg å huske, kan være det som var problemet.

 

Dette er man (var i alle fall i min tid) fritatt for hvis man har full fordypning i tre emner. Man trenger altså ikke dette hvis man tar matematikk, kjemi og fysikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...