Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Disc boot failure. Insert system disc


Anbefalte innlegg

Hei har et problem med pcen min. Har 2 stk WD raptor 36 gig disker i RAID 0, men klarer ikke og boote windows vista med disse. Har testa med en maxtor 160 gig sata disk. Hadde samme problemet med den disken helt til jeg økte volten på minnebrikkene til 3 volt. Noen som vet hva problemet kan være. Kan det være at diskene er ødelagte. Har testa raptor diskene hver for seg også og samme resultatet der.

 

Takker for svar.

 

EDIT klippet fra profilen min.

 

AMD 64 3500+ Venice

DFI Lanparty UT NF4 ultra-D

OCZ platinum 2048 Dual channel

Gainward Geforce 7800 GTX Golden Sample

NEC 3520 A DVD Brenner

Maxtor Diamondmax 9 7200 160 gig

2X Wd raptor 36 gig

Wd 250 gig

Audigy 2 ZS

Plantronics Audio 90

Coolermaster Stacker

Bzerk 500w svart

Razer Diamondback Magma

Logitech MX 1000

Dell 2001FP LCD skjerm

Endret av underground
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei har et problem med pcen min. Har 2 stk WD raptor 36 gig disker i RAID 0, men klarer ikke og boote windows vista med disse. Har testa med en maxtor 160 gig sata disk. Hadde samme problemet med den disken helt til jeg økte volten på minnebrikkene til 3 volt. Noen som vet hva problemet kan være. Kan det være at diskene er ødelagte. Har testa raptor diskene hver for seg også og samme resultatet der.

 

Takker for svar.

 

 

Det kan være at minnebrikkene har gått føyka. Jeg fikk heller ikke boota da den ene brikka tok kvelden. Prøv å bytt ut brikkene med nye og se. Evt. Ta bort en for å se om bare en av dem er gåene. Pc´en vil nok ikke boote hvis minnebrikkene ikke virker. Min teori. Tror diskene er greie, men er det noe galt med RAM´en, så vil pc´en aldri boote på disken. Correct me if I am wrong! :)

Lenke til kommentar

Tviler på at det er minnebrikkene. Hadde pcen oppe og gå helt uten tull med maxtor disken for 1 time siden og den har kjørt med 3 volt på brikkene i 2 mnd. men den maxtor disken er ikke min så ville prøve mine raptor disker igjen. Har kjørt memtest fra bios også og den finner ikke noe feil.

 

EDIT: Dette er feilmeldinga jeg får nå.

 

FIL: \windows\system32\winload.exe

 

STATUS: 0xc0000001

 

INFO: Den valgte oppføringen kunne ikke lastes fordi programmet mangler eller er skadet.

 

EDIT2: Det er snakk om 64 bit versjonen av vista home premium.

Endret av underground
Lenke til kommentar
Jaja. installerte vista på maxtor disken igjen og da funker det som faen. Må jo være noe galt med diskene mine da. Rart at to stk disker skal ha tatt kvelden samtidig. Eller er det noe smart som kan gjøres tro?

 

forslag mottas med takk.

9113949[/snapback]

 

 

 

Jeg lurer på (hvis det er ikke noe galt med diskene da) om:

 

-konfigurere Kontrolleren for raid

-Reboot og inn til Raid Bios.----konfigurere diskene dine for Raid 0 -velg parametere du ønsker.

 

Ut og reboot i Bios. Det skal ike være mulig å se diskene nå lenger og du kontrollere at det er den kontroller som skal bootes først, hvis det er slik at du har flerre disker koplet inn.

 

 

Starte Vista. Når du kommer til Instal Now, ned på venstre side finner du --Repair my computer---Om nødvendig skal du laste inn drivere til kontrolleren, men poeng her er at du skal bruke CMD etterpå for å finne volumet og partitionere.

 

Så når du kommer inn i CMD

-skrive-- Diskpart---tast enter

-skrive---list disk ---tast enter

Nå skal det være mulig å se der en Disk 0 med riktig størrelse (=2 raptorer)

(hvis det er flerre disker , så blir det 0,1,2 osv.

 

-skrive---select disk 0 (eller, velg det nr som tilsvarer disken du skal arbeide med). Vi må alltid bruke -select disk eller- select volume eller -select partition

for å rette focus på det vi skal arbeider med.

Du får meldning om at den er selected.

 

--skrive---clean---tast enter

 

-skrive --create partition primary= x antall MB. (40000 er ca 40GB)

 

-skrive --assign letter=C (mulig at sysntaxen er ikke helt slik)

 

-skrive-active--tast enter.

 

Om du vi formatere der og da og, vil ikke være dumt. --Format-- commando vil komme med info om riktig syntaxen for å gjøre det.

 

 

Hvis alt dette blir utført der, så vet du at når du skal gå videre fra Instal Now, og laster inn drivere en gang til (kanskje ikke), så du skal forvente å se den partition du har laget og noe som fri space.

 

Hvis det er tilfelle så gå videre med å klikk på installer på C. partition.

 

Det er verdt et forsøk fordi allerede vet at det er partitionert og ikke helt ut i blå forventninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...