Gå til innhold

Kjempedeal fra Komplett - eller...


Anbefalte innlegg

...har de bommet litt?

 

Har fulgt med på Komplett sin 'rett under 10.000'-kroners pakke den siste tiden, og det er gledelig å se at det stadig inkluderes mer til samme pris.

 

Ble litt overrasket når jeg kikket på den nå dog, for de har brått oppgradert fra Intel Core 2 Duo 2.00 (eller noe) til en Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz (!!) Dette er jo en CPU som er mer enn 2000,- dyrere enn forrige gang jeg sjekket samme pakkeløsning for en uke eller to siden. Vet det har vært litt bevegelser i CPU-priser nå, men det var da voldsomt.

 

Ta en titt her (sjekk under CPU): http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10263

 

Ellers kan jeg jo ikke annet enn å bli positivt overrasket over hvor mye man får for pengene nå - har planlagt å ta utgangspunkt i ovennevnte pakke og putte i en ekstra 500GB disk samt muligens 2GB ekstra RAM når jeg først er i gang. Ditcher jeg da skjermen (har en god 20" LaCie fra før) så ender jeg faktisk under 10.000,- for en relativt heftig maskin (gaming har ingen pri hos meg, så jeg bytter nok ut grafikkortet med et vifteløst et og selv om det ikke er stort å spare).

 

Det er ganske rått og moro prismessig å se hva man får for under 10.000,- idag for oss som har vært med noen år og husker da man knapt nok fikk en 'dårlig' PC for 15.000,- :)

 

Forresten: Er det noen som har tanker om fordeler ved Quad fremfor Duo? Er dette noe Vista utnytter automatisk overalt eller må applikasjonene være skrevet for Quad? Og ikke minst; er det noen drawback ved å velge Quad fremfor Duo per idag?

Endret av TheCooler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den reaksjonen du fikk er garantert den de var ute etter å få når folk ser det oppsettet.

9112620[/snapback]

Hehe, sannsynligvis. Bare artig at de over natta gir med utstyr som koster 3000,- mer enn de gjorde 'i går' - var det som overrasket meg. CPU'en alene er jo priset til 4400,- hos Komplett nå mot 2Ghz-varianten som er priset til 995,- og var standard i denne pakken 'i går' :)

 

Men det er nok timet akkurat med et prisfall ja - og det er vel sannsynlig at den som nå koster 995,- kostet en god del mer i løsvekt 'i går' slik at forskjellen ikke er så dramatisk - og at kanskje Quad-CPU'en fremdeles har 'gammel' pris i løsvekt-oversikten deres og dermed egentlig er billigere enn det kommer frem nå.

 

Men uansett moro å se at jeg nå idag ved å somle litt plutselig får en pakke med Quad 2.4 til samme pris som jeg ville gitt for en pakke med Duo 2 'i går' - jeg har som nevnt fulgt denne pakken en liten stund og sett at de har økt både HD-størrelsen og doblet RAM underveis, men denne oppgraderingen er jo et mye større hopp :)

Endret av TheCooler
Lenke til kommentar

husk at Q6600 nettop har droppet i pris til nestne halvparten (eller var det rett rundt hjørnet?). Godt mulig komplett har fått tidlig tilgang til disse og først slipper dem i form av sike dealer, og dermed fremdeles kan gi den til en god pris.

 

Det er spekulasjon fra min side, men det passer godt med den det nylige drastiske prisfaller på C2D prosessorer.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

Vårt varenr.: 330169/Produsentens varenr.: BX80562Q6600

Tilgjengelighet: Ikke på lager. Ubekreftet 1980 stk 2007-07-23

9113125[/snapback]

 

Prisen går ned på søndag, men siden det er en helligdag kommer ikke forrandringene før på mandag :p så det stemmer god del men det som vil skje med intel prosessorene :)

Lenke til kommentar
De som kjøpte PC'en "i går" som du sier det føler seg ganske sikkert nokså snytt. Jeg ville i alle fall gjort det. Aner ikke hvor mange ganger jeg har kjøpt noe som har gått dramatisk ned i pris rett etterpå. :(

9112891[/snapback]

 

Så lenge det er innen 14 dager(angrefristen) burde man vel klare å forhandle seg frem til "ny" pris eller?

Lenke til kommentar
De som kjøpte PC'en "i går" som du sier det føler seg ganske sikkert nokså snytt. Jeg ville i alle fall gjort det. Aner ikke hvor mange ganger jeg har kjøpt noe som har gått dramatisk ned i pris rett etterpå. :(

9112891[/snapback]

Ja men sånn er jo ting her i verden; priser går ned og det nyter jo alle godt av på sikt. Du kan kjøpe en bil til 280.000 og badabing så går den plutselig for 260.000 neste uke uten at du kan gjøre noe fra eller til.

Lenke til kommentar
Meget kraftig spill-PC basert på Intel Core2 Duo prosessor. nVIDIA Geforce 8600GT XXX skjermkort og 500GB harddisk. 19" skjerm med lav responstid er inkludert. Windows Vista Home Premium operativsystem. Kåret til Beste PC-tilbud på Din Side i februar!

 

(...)

 

Prosessorer: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

 

Hvis det ikke bare er en skrivefeil, er det et jævlig godt tilbud

Lenke til kommentar
De som kjøpte PC'en "i går" som du sier det føler seg ganske sikkert nokså snytt. Jeg ville i alle fall gjort det. Aner ikke hvor mange ganger jeg har kjøpt noe som har gått dramatisk ned i pris rett etterpå. :(

9112891[/snapback]

Ja men sånn er jo ting her i verden; priser går ned og det nyter jo alle godt av på sikt. Du kan kjøpe en bil til 280.000 og badabing så går den plutselig for 260.000 neste uke uten at du kan gjøre noe fra eller til.

9114818[/snapback]

Riktig. Men det suger ikke noe mindre for det...

 

Life sucks, then you marry one who doesn't.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...