Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen


Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med mindre jeg tar fullstendig feil så ble ikke disse skrevet for hånd. Uansett, så dette her er et fenomen av det makabre typen.

Når folk leste først om dette trodde de ikke at dette var sant. Selv idag så vil en del av borgere i landet hvor avisen kom ut hevde at noe sånt fant aldri sted.

Endret av PzMan
Lenke til kommentar
Du sa "illustrasjonsfotografi" så jeg tok ikke det som at bilde var en tro representasjon av hvordan det virklig hente.

 

Men siden det ikke er det, og er snakk om et fenomen vet jeg ærlig ikke, er det snakk om damer som skriver brev til døde soldater? Fan mail eller noe?

 

Egentlig ikke - det er bare vanlig korrespondanse hvor damen på bildet takker for gaven - hodeskallen som står ved siden av henne. Senere har bildet nærmest obligatorisk vært tatt med i bøker som omhandler fenomenet jeg skal frem til.

 

 

PS: Det er interessant at ingen hittil har fokusert på hodeskallen som står ved siden av henne.

Lenke til kommentar
Du sa "illustrasjonsfotografi" så jeg tok ikke det som at bilde var en tro representasjon av hvordan det virklig hente.

 

Men siden det ikke er det, og er snakk om et fenomen vet jeg ærlig ikke, er det snakk om damer som skriver brev til døde soldater? Fan mail eller noe?

 

Egentlig ikke - det er bare vanlig korrespondanse hvor damen på bildet takker for gaven - hodeskallen som står ved siden av henne. Senere har bildet nærmest obligatorisk vært tatt med i bøker som omhandler fenomenet jeg skal frem til.

 

 

PS: Det er interessant at ingen hittil har fokusert på hodeskallen som står ved siden av henne.

 

hodeskallen var grunnen til at jeg trodde det var dødsbrev, da jeg trode hodeskalen var symbolik

Lenke til kommentar
hodeskallen var grunnen til at jeg trodde det var dødsbrev, da jeg trode hodeskalen var symbolik

 

Sånn er det når man kommer med et til de grader abstrakt spørsmål - folk blir ført på ville veier. Anyway, bildet er tatt fra wiki artikkelen som omhandler temaet så hvis man følger det siste hintet mitt med Roosvelt så finner man lett svaret.

Endret av PzMan
Lenke til kommentar

Det er kanskje rester av japanske soldater det er snakk om? Hodeskaller, tenner, ører og bein ble i stor grad plyndret av amerikanske og til en viss grad australiere under krigen, da de så på japanerne på samme måte som tyskerne så på russere. Da Japan skulle hente tilbake levninger etter soldater på Marianene på 80-tallet, manglet 40 % hode.

Lenke til kommentar

Ja, det er det jeg skal frem til - dette fenomenet er ennå et betent emne hvor meningene spenner fra at det skjedde bare noen få ganger til at dette var hovedårsaken til at japanere sjeldent overgav seg til amerikanere. Min mening er at sannheten ligger et eller annet sted i midten av disse to ytterpunktene.

 

Forresten det at 60 % av hodeskallene fra Marianene mangler fra likene sier egentlig veldig lite - I operasjonene rundt Marianene og Palau tapte japanere over 60 000 soldater. Hvis vi antar at av ovennevnte bare 25 000 soldater døde på Marianene og at Japan henta bare 1000 lik så vil vi ha 600 tilfeller hvor hodeskallene var samlet inn som trofeer.

 

Ovennevnte fenomen (som forresten ikke er på noen måte eksklusivt amerikansk) viser at grensene mellom "barbarisme" og "sivilisasjon" er imaginære og at den moderne mennesket kan på et blunk forvandle seg til en "barbar" gitt riktige omstendigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...