Gå til innhold

Hjelp!: Får ikke lagt inn Win på nytt etter en krasj


gjenne

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg?

Maskina låste seg og ved restart fikk jeg en masse feilmeldinger i

win 98se - fikk ikke restartet. Kjørte defrag og formaterte - ny installering av win98se. Alt går bra helt til alle drivere skal legges inn - da får jeg problemer og nye feilmeldinger: "Under initialiseringen av enheten CONFIGMG: Windowsbeskyttelsesfeil. Du må starte maskina på nytt". Når maskina startes på nytt kommer denne: "Ugyldig dynamisk VxD- kobling fra ISAPNP (o2)+ 00000F2E til enheten Configmg, tjeneste 101F. Ugyldig Windows- konfigurasjon. kjør Windows installasjonsprogrammet på nytt for å rette feilen." Det samme skjer så på nytt.

 

Har prøvd 3 ulike win98plate med ulike lisensnr. + win2000. Har prøvd å bytte HD, sjekket rambrikkene, byttet bios, koblet ut cd-brenner og fjernet internmodem - ingenting hjelper. Prosessor og hovedkort er ikke testet. Har veldig god kjøling på cpu og ekstra vifte i kassa.

 

Har noen noe tips?

 

Abit KT7A RAID ( kortet er ikke satt opp med RAID)

Athlon 1,2 Ghz

512 Mb RAM

Geforce2 Ti/ 450TV

Sound Blaster Audigy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm litt merkelig problem det der, men jeg har nok opplevd ca det samme.. det hjalp for meg og bare bruke en ram brikke da.. da fikk jeg lagt inn alt på nytt.. og når det var gjort la jeg inn den andre også.. funket fint da..

 

Men det kan hende at begge ram modulene har gått til helvete og generer en masse feil i windows..

 

Jaja.. mer kan jeg ikke si :-)

 

Prøvd Linux ? :p

Lenke til kommentar
Takk for hjelp!

 

Begge minnebrikkene mine var ødelagt. Hva er sannsynligheten for det? Fikk låne ei minnebrikke og plutselig fikk jeg installert win98 uten problemer

Det er slik som hender elektonikken, enten funker den eller så dør den plutselig. Ikke sånt med mekaniske dingse bomser de svekkes gradvis. Litt vanskelig å få ut poenget mitt gjenne, men det var bra du fikke det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...