Gå til innhold

Hvilket hovedkort? (Socket 775, RAID, VGA)


Chandler

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bygge meg en ny desktop server, men jeg vet ikke helt hvilket hovedkort jeg skal velge. De kravene jeg har er at det skal være socket 775 (for en Core 2 Duo), ha onboard skjermkort (en server trenger ikke noe dedikert skjermkort), støtte en del RAM (jeg skal ha 4GB i den, helst 2 x 2048), samt at den må ha RAID-støtte.

I det siste har jeg hørt litt om at de fleste hovedkort med RAID-støtte idag ikke er 100% hardware RAID. Altså at RAID-kontrolleren bruker CPUen for å styre RAID-oppsettet. Jeg ønsker at hovedkortet til min nye server skal ha sann hardwarestøtte for RAID.

Er det noen som har noen gode forslag til hvilket hovedkort som kan være godt for en hjemmeserver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ekte hardwareraid koster en del penger, bare så du vet det. De aller fleste hovedkort som ikke er beregnet på servere vil bruke prosessoren din til å gjøre alle RAID-kalkulasjoner. Ville bare gi deg en heads-up på det ;)

 

edit: Det jeg ville frem til var at det kanskje lønner seg å kjøpe et eget dedikert RAID-kort ved siden av et billigere (men fortsatt solid) hovedkort.

Endret av clvn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...