Gå til innhold

Funker dette? Gaming/altmulig-PC


Anbefalte innlegg

Jeg har fått følgende forslag fra en datasjappe:

 

- Asus P5K Deluxe P35

- Intel Core 2 Quad Q6600

- OCZ DDR2 4096MB Gold XTC PC2-6400 2x2048MB 800Mhz (5-5-5-15)

- BFG FeForce 8800GTX OC 600 Mhz

- WD Raptor 150GB

- Samsung SpinPoint T166 500 GB

- NEC DVD 7170S

- Corsair 620W Power

- Creative SB X-Fi Extreme Gamer

- LianLi - kabinett (husker ikke modellen, fyren glemte å sette det på tilbudet, men det er i alle fall et Midi-tower)

- Zahlman 9700 CPU-kjøler

 

Pris: En del, jeg kjøper på fysisk butikk for å få den ferdig bygget, samt ha garanti på hele maskinen og noen i nærheten å forholde meg til for evt. problemer, oppgraderinger osv. Det gjør meg ikke så mye at det blir en tusenlapp eller to dyrere enn å bygge selv. Jeg er heller ikke ute etter best "value for money", men samtidig ønsker jeg ikke å kaste penger ut av vinduet. Jeg venter selvsagt til prisfallet på Core2over helgen.

 

Burken skal brukes primært til spilling, litt bildebehandling, surfing og det man ellers bruker. Jeg kommer ikke til å overklokke veldig hissig, men en aldri så liten boost må man jo kunne tillate seg.

 

Jeg skal kjøre dual-boot med XP Home, så eventuelle spill som ikke funker i Vista kan jeg leve med.

 

Vil dette sparke rompe? Vil det kjøre noenlunde stille? Er det noen av komponentene som burde være byttet ut med noen andre?

 

Innspil mottas med takk, samt hornmusikk.

Endret av nb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva slags maskin du har fra før, men ja, den vil nok sparke litt rompe. :yes: Siden du skal kjøre vanlig XP kan jeg opplyse om at den ikke vil kunne adressere alle 4GB-ene med minne, bare rundt tre. Det vil derfor se ut som du bare har 3GB. Veldig vanlig at folk lurer på dette...

 

Tillater meg forøvrig å være litt skeptisk til at det er en lydløs pc, ville ikke hatt for høye forhåpninger om det.

Endret av -Turin_Turambar-
Lenke til kommentar
Vet ikke hva slags maskin du har fra før, men ja, den vil nok sparke litt rompe.  :yes:  Siden du skal kjøre vanlig XP kan jeg opplyse om at den ikke vil kunne adressere alle 4GB-ene med minne, bare rundt tre. Det vil derfor se ut som du bare har 3GB. Veldig vanlig at folk lurer på dette...

 

Tillater meg forøvrig å være litt skeptisk til at det er en lydløs pc, ville ikke hatt for høye forhåpninger om det.

9104447[/snapback]

 

Den jeg har fra før skal bli grunnlaget for en filserver. Og den sparker på ingen måte rompe, ingen av delene skal over i ny PC.

 

Er klar over minnebegrensningen i XP, men tenkte det var like greit å slenge inn 4 når man først var i gang. Kjenner meg selv godt nok til at jeg ikke gidder å bruke allverdens tid på å oppgradere i rykk og napp. Skal ha dual-boot med XP/Vista 64 bit, så får brukt alle GBene der, selv om jeg nok ikke har behov for de med det aller første.

 

Jeg forventer ikke at den skal være lydløs, men heller ikke noen jetmotor. Fyren på sjappa sa at GFXen ville støye noe under load (gaming) men da hører jeg den ikke uansett.

Lenke til kommentar

Slik tenker jeg også. Men synes du det ser ut som et fornuftig oppsett? Ville du byttet ut noen av komponentene, i tilfelle hvorfor?

 

Det jeg er litt usikker på er om HK er overkill for mitt bruk, jeg trenger jo ikke masse fancy overklokkingsfunksjoner eller et lass med SATA-porter osv. Men det er jo fint om jeg kan regne med å bruke det på i alle fall en prosessoroppgradering.

 

Så er det GFX, så vidt jeg skjønner har de slengt på en fabrikklokket versjon, jeg sparer jo nesten en tusing på et standard 8800 GTX som vel burde holde i massevis. Har også vurdert å gå ned til 8800 GTS for å spare litt penger og heller oppgradere. Mitt Radeon 9700 Pro som jeg i sin tid betalte over 3000 for har i alle fall lært meg at grafikkort ikke er et bra investeringsbojekt. Skal bruke en 22" skjerm som kjører i 1600x1050, mulig det holder med GTS et års tid da? Har ganske stor backlog av spill jeg ikke har fått spillt, men vil samtidig spille Crysis når det kommer uten å måtte løpe på butikken.

 

Siste jeg selv lurer på er om det er lurere å gå for 6850 eller hva nå den dual-coren på 3GHz het som vel kommer til å koste omtrent det samme som Q6600.

Lenke til kommentar

Kommer jo an på hva du har tenkt å spille da, nyere spill på 22-tommer, da tror jeg nok jeg ville gått for GTX, selv om du har rett i at de er dårlige investeringer. Om du tar en GTS, ta i hvert fall den med 640MB minne. Ellers er jo alt opp til deg, hvor mye du har lyst til å legge i maskinen. Oppsettet har jeg ikke noe å utsette på.

Endret av -Turin_Turambar-
Lenke til kommentar

Det å gå for GTS 640MB i forhold til GTX tror jeg ikke du vil tape noe på når det kommer til Crysis iallefall.

 

Ellers kan jeg si at jeg ikke er så veldig fornøyd med Zalman kjøleren, har hatt den i 1 uke nå og den skal byttes ut! Bråker for mye, selv på 800RPM og kjøler dårlig synes jeg.

 

Og gå for S-ATA brenner hvis du ikke allerede gjør det, samme ytesle, mindre kabel! :D

Lenke til kommentar

Jeg går for S-STA DVD brenner, ja. Fyren på butikken hadde samme begrunnelse som deg.

 

Takker for innspill på kjøleren, skal høre med sjappa.

 

Har inntrykk av at fyren på butikken som satte opp dette har veldig god koll, men greit å få litt kvalitetssikring før man drar kortet...

Endret av nb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...